Ziggo geeft klanten meer combikorting en maakt…

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views

• TheBigBorg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-06 09:53
Artikel: nieuws: Ziggo geeft klanten meer combikorting en maakt instapabo's sneller en...
Auteur: @Hayte

Misschien nog interessant om aan het artikel toe te voegen, Ziggo kondigt de volgende prijsverhoging ook al aan op hun website:
Vanaf 1 juli 2026 wijzigen de prijzen van onze pakketten. Dit komt door de inflatiecorrectie die wij toepassen. De inflatie over 2025 is door het CBS vastgesteld op 3,3%.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:47

Hayte

Nieuwsredacteur
TheBigBorg schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:13:
Artikel: nieuws: Ziggo geeft klanten meer combikorting en maakt instapabo's sneller en...
Auteur: @Hayte

Misschien nog interessant om aan het artikel toe te voegen, Ziggo kondigt de volgende prijsverhoging ook al aan op hun website:

[...]
Dat is al een paar maanden bekend :) Ik zou het kunnen toevoegen aan dit artikel, maar ik vrees dat het dan wat verwarrend wordt, dat wellicht de indruk kan ontstaan dat die 3,3 procent ook voor de nieuwe abonnementen geldt. Daarom laat ik dat voor nu achterwege.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20
De combinatiekorting is nu €10 hoger, maar dit lijkt feitelijk ten koste te gaan van een zenderpakket naar keuze. Zo kost Ziggo Sport Totaal €16,95 per maand, terwijl ik dit momenteel voor €4,95 afneem.

Daarmee mis ik de €10 aan korting, maar daar staat tegenover dat ik feitelijk circa €12 per maand bespaar op Ziggo Sport Totaal (of een ander zenderpakket ter waarde van €10). Voor zover ik kan nagaan op ziggo.nl komt het extra zenderpakket namelijk te vervallen voor nieuwe klanten.

Onder de streep verandert er dus weinig, maar deze nuance wordt in het artikel niet benoemd.

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 08-06-2026 17:54 ]

• Mutley
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 18:59
Verhoging van 400 naar 500 merk je helemaal niets van als eindgebruiker. Allemaal sigaar uit eigen doos. De upload snelheid blijft ver achter tov glasaansluitingen. Ordinair graaiflatie is dit. Gevolg van ontbreken van concurrentie.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:47
Mutley schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:59:
Verhoging van 400 naar 500 merk je helemaal niets van als eindgebruiker. Allemaal sigaar uit eigen doos. De upload snelheid blijft ver achter tov glasaansluitingen. Ordinair graaiflatie is dit. Gevolg van ontbreken van concurrentie.
Gebrek aan concurrentie is inmiddels niet echt een argument aangezien circa 90% van de huishoudens in Nederland over glasvezel kan beschikken. Maar de concurrentie doet overigens exact hetzelfde... en vooral bij bestaande klanten; Zo betaal ik bij KPN inmiddels net geen €78,- in de maand voor 1gbit + tv basis, 5/6 jaar geleden ben ik bij KPN begonnen voor als ik mij niet vergis €62,50 in de maand. terwijl nieuwe klanten na afloop van eventuele maandelijkse korting maar €65 per maand betalen. Kortom, "trouwe" klanten krijgen de (veel) hogere rekening.

Binnenkort wordt er overgestapt... ben voor hetzelfde dan nog maar €45,- in de maand kwijt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit topic is bedoeld om feedback te geven op het nieuwsartikel richting de redactie. Inhoudelijk kan er over dit artikel gepraat worden in de reacties er onder of in [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen. Ik ga dit topic dan ook sluiten om te voorkomen dat het verder offtopic raakt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.