Ik wil via de bestaande coax kabels een netwerkkabel trekken vanuit de meterkast naar de woonkamer en van de woonkamer naar de 1e etage.
Om een duidelijk beeld te geven heb ik mijn best gedaan om een tekening te maken van de huidige situatie en (mogelijk) de nieuwe situatie.
Kruipruimte staat, meestal al het veel heeft geregend, een paar centimeter onder water.
Ik heb al een rol Cat6 S/FTP netwerkkabel voor buiten (soepele kern) besteld via Netwerkkabel voor buiten | Cat6 S/FTP | 100 meter (Soepele kern) Goobay Kabelshop.nl
Zie op de foto ook de Wandcontactdoos (wcd) in de woonkamer. De grijze kabel komt uit de meterkast uit de coax versterket. De witte kabel gaat via de kruipruimte naar de andere kant van de woonkamer en dan omhoog (ik heb het niet verzonnen
) en komt uit in de slaapkamer op de 1e etage.
Ik heb een Deco M5 setje van 3 units (waarvan 1 basis deco).
Mijn doel is om in de woonkamer en de slaapkamer een ethernet aansluiting te hebben en het liefst netjes afgewerkt met een connector in de wcd.
De vragen die ik concreet heb zijn:

Nieuwe situatie?:

Wandcontactdoos woonkamer:
Om een duidelijk beeld te geven heb ik mijn best gedaan om een tekening te maken van de huidige situatie en (mogelijk) de nieuwe situatie.
Kruipruimte staat, meestal al het veel heeft geregend, een paar centimeter onder water.
Ik heb al een rol Cat6 S/FTP netwerkkabel voor buiten (soepele kern) besteld via Netwerkkabel voor buiten | Cat6 S/FTP | 100 meter (Soepele kern) Goobay Kabelshop.nl
Zie op de foto ook de Wandcontactdoos (wcd) in de woonkamer. De grijze kabel komt uit de meterkast uit de coax versterket. De witte kabel gaat via de kruipruimte naar de andere kant van de woonkamer en dan omhoog (ik heb het niet verzonnen
Ik heb een Deco M5 setje van 3 units (waarvan 1 basis deco).
Mijn doel is om in de woonkamer en de slaapkamer een ethernet aansluiting te hebben en het liefst netjes afgewerkt met een connector in de wcd.
De vragen die ik concreet heb zijn:
- Is mijn tekening van de nieuwe situatie juist of zijn er betere mogelijkheden?
- ik heb me suf gezocht welke wcd's er zijn maar zie door de bomen het bos niet meer. (mij leek een keystone inbouwdoos het makkelijkst, ook vanwege de soepele kabel die ik heb besteld) maar welke moet ik dan kopen?

Nieuwe situatie?:

Wandcontactdoos woonkamer: