WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Vraag

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02
Ik twijfel of ik zelf mijn thuisbatterij wil bouwen, of voor een kant en klare oplossing van NKON ga.

Voor praktische plaatsing is het voor mij veel handiger om de batterij zo dicht mogelijk langs de muur te kunnen plaatsen. Dan kom je automatisch in een verticale opstelling, en dus gestapelde cellen.

Bijvoorbeeld de JKESS verticaal, of de NKON ESS Pro.
Ik twijfel bij de JKESS echt of er voldoende en gelijkmatige compressie op de cellen zit. Ik zie veel youtube video's waar ze een paar isolatieplaten extra gebruiken om het er een beetje strak in te krijgen. Soms zelfs een soort celrubber (wat me totaal niet geschikt lijkt omdat het juist uitzetting zal toelaten). En daarnaast zal je altijd houden dat de onderste cel zo'n 38,5 kg extra druk heeft tov de bovenste cel.

Ik vraag me af of dit bij de NKON net zo is, maar dat kan ik nergens achterhalen.
Kan dit echt een issue zijn? En kan ik toch beter voor een onpraktische liggende box gaan? Of komt het allemaal niet zo nauw en kan ik prima voor de staande boxen gaan?