WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

nieuwe speaker setup voor woonkamer/keuken (nieuwbouw)

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 14:11
Goedemiddag,

Over 6 maand gaan we verhuizen naar onze nieuwbouw en ben op zoek naar een upgrade voor de muziekinstallatie.

Huidige setup :

- Versterker : Marantz SR7009

- Speakers : 4*Wharfdale diamond 9.2 en de centerspeaker + subwoofer.

Mijn vrouw wil niet dat de speakers nog in de living staan en wil daarom upgraden naar 4 ceilingspeakers voor de living en 2 voor de keuken.

Zou er een 7.1 setup van willen maken waar ik nog 2 bookshelfs behoud samen met de center en subwoofer. Op termijn zou ik de bookshelfs dan vervangen door floorspeakers.

opstelling zoals ik ze in gedachte had : opstelling

De driehoekjes stellen de speakers voor, naar beneden wijzend de ceilingspeakers.

Welke speakers zijn een optie, geen oneindig budget dus hou het op realitsche setups :)

Alle opmerkingen/tips welkom, over een dikke week moet ik aangeven waar ze de gaten moeten maken voor de speakers en gaan ze de bekabelingssleuven voorbereiden.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:45

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit betreft aankoopadvies, dus ik geef je even een zetje de goede kant op.

Daarnaast verwachten we van iedereen op Tweakers (vraagstellers en antwoordgevers) ook een stukje eigen inzet en dat betekent onder andere zelf ook al wat voorwerk doen. Dat mist hier nu.

Welke speakers heb je bijvoorbeeld zelf al gevonden?
Welke gerichte vragen heb je daarover?
Wat verwacht je van je nieuwe setup qua geluidskwaliteit bij films en muziek?
Hoe belangrijk is het om de baas in huis ;) tevreden te houden, in vergelijk met de geluidskwaliteit, en dergelijke?
Enz.

Vul onderstaande format zo goed mogelijk in en voeg dit toe aan je startpost:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hoe uitgebreider, hoe beter. Ik doe je topic nu op slot, maar je mag mij een privébericht sturen (klik op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht') als je je opzetje klaar hebt. Dan heropen ik je topic en kan je alles aanvullen.

[ Voor 67% gewijzigd door Jorgen op 08-06-2026 01:39 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.