Hoi allemaal,
Ik wil in mijn rijtjeshuis (nieuwbouw, opgeleverd 2019) een wasmachine en droger neerzetten. Op de gewenste plek zit een afvoer, maar ik weet niet zeker waar die naartoe gaat. Het is een regenafvoer die via de grond ergens heen loopt, waarheen precies is mijn vraag. Ik vermoedde dat-ie op het riool zit, maar ik lees dat nieuwbouw vaak een gescheiden stelsel heeft, dus nu twijfel ik.
Mijn situatie:
Alvast bedankt!
Ik wil in mijn rijtjeshuis (nieuwbouw, opgeleverd 2019) een wasmachine en droger neerzetten. Op de gewenste plek zit een afvoer, maar ik weet niet zeker waar die naartoe gaat. Het is een regenafvoer die via de grond ergens heen loopt, waarheen precies is mijn vraag. Ik vermoedde dat-ie op het riool zit, maar ik lees dat nieuwbouw vaak een gescheiden stelsel heeft, dus nu twijfel ik.
Mijn situatie:
- Type woning: rijtjeshuis
- Bouwjaar/oplevering: nieuwbouw, 2019
- De afvoer in kwestie: regenwaterafvoer die ondergronds wegloopt, eindbestemming onbekend
- Gescheiden of gemengd riool: onbekend (vermoedelijk gescheiden gezien bouwjaar?)
- Droger: [condens / afvoer / warmtepomp], die heeft waarschijnlijk geen waterafvoer nodig
- Hoe stel ik betrouwbaar vast of deze regenafvoer op het vuilwaterriool of op een aparte HWA-leiding/infiltratie zit?
- Heeft iemand ervaring met het opvragen van de revisie-/rioleringstekening bij dit soort nieuwbouw (bij aannemer of gemeente)? Wat is de handigste route?
- Als het inderdaad een gescheiden stelsel is: wat komt er kijken bij het maken van een aftakking naar de vuilwaterleiding voor de wasmachine?
Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/tDlW3Wz1cQt5urwRSTn69Vch.jpg?f=fotoalbum_large)