Hi allen, het is lang geleden maar ik wil weer aan de slag met het samenstellen van een game pc. Het is zo lang geleden dat ik bijna 1 op 1 kijk naar de BBG. Dank alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: shooters (BF6, overig). SP games (Resident Evil, tomb raider etc.). Ik wil komende jaren voorzien zijn iig, gebruik van dlss is prima om dat iets te faciliteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500, maar ben toch benieuwd of het voor iets minder kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord. Monitor schaf ik aan buiten dit budget: uitvoering: MSI MPG 322URX QD-OLED Zwart 32 inch op 4K dus, oled.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de BBG een goede uitgangspositie geeft. Ik heb wel de 5080 omgewisseld voor een goedkopere variant. Zie lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, qua componenten zeker niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als ik de komende 3-4 jaar vooruit kan. Echter als ik gaande weg bijvoorbeeld de videokaart wil upgraden naar een rtx 6000 serie en/of nieuwe Ryzen cpu, ik dit gewoon kan doen. Dus ruimte in de kast, genoeg voeding, pcie4 voldoende ? Etc.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Meekijken en adviseren of er keuzes te maken zijn op componenten die goedkoper kunnen. Tov de lijst uit de BBG.
- Eventueel met een schuin oog naar mijn monitor keuze kijken, ook al staat die buiten dit budget.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: shooters (BF6, overig). SP games (Resident Evil, tomb raider etc.). Ik wil komende jaren voorzien zijn iig, gebruik van dlss is prima om dat iets te faciliteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500, maar ben toch benieuwd of het voor iets minder kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord. Monitor schaf ik aan buiten dit budget: uitvoering: MSI MPG 322URX QD-OLED Zwart 32 inch op 4K dus, oled.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de BBG een goede uitgangspositie geeft. Ik heb wel de 5080 omgewisseld voor een goedkopere variant. Zie lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, qua componenten zeker niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als ik de komende 3-4 jaar vooruit kan. Echter als ik gaande weg bijvoorbeeld de videokaart wil upgraden naar een rtx 6000 serie en/of nieuwe Ryzen cpu, ik dit gewoon kan doen. Dus ruimte in de kast, genoeg voeding, pcie4 voldoende ? Etc.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Meekijken en adviseren of er keuzes te maken zijn op componenten die goedkoper kunnen. Tov de lijst uit de BBG.
- Eventueel met een schuin oog naar mijn monitor keuze kijken, ook al staat die buiten dit budget.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 179,16 | € 179,16 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF 16G | € 1.199,- | € 1.199,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H6 Flow Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 27,25 | € 27,25 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 435,- | € 435,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 319,- | € 319,- |
| Totaal | € 2.497,31 | |||
GT: The Bozzz88