WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Videokaart defect, toch?

Pagina: 1
Acties:

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:40
Hallo allemaal.

Nadat mijn PC gisteren uitviel tijdens het gamen en ik geen beeld meer kreeg na het opnieuw starten, ben ik vanochtend bij het daglicht ermee aan de slag gegaan.

Bij het opstarten gaat het VGA-ledje branden op mijn B450 Tomahawk MAX. De videokaart is een uitvoering: ASRock Radeon RX 6900 XT OC Formula

Eruit gehaald en een AMD HD 5450 van de plank gehaald. Windows gaf eerst een error met een bepaald protocol wat niet werd ondersteund en de PC kon niet worden gestart. Nog een keer geprobeerd, ik krijg beeld en ik kan naar de desktop in de klassieke 4:3 stretched want de grafische drivers worden natuurlijk niet herkend. Toch weer de RX 6900 XT gemonteerd en de voedingskabels aangesloten, opnieuw gestart en weer geen beeld.

Het gekke wel is, is dat de RGB verlichten van de RX 6900 XT en de drie fans gewoon werken (net als de casefans en cpu-fan). Maar na dit troubleshooten kan ik denk wel de conclusie trekken dat de kaart niet meer werkt, toch?

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:40
Ik heb vandaag de kaart op de post gedaan naar een reparatieservice. Misschien dat die er wat mee kan. Ik post weer als ik iets weet.