Vraag

• kayjay
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-06 19:16
Beste,

Niet heel zeker dat dit het juiste plekje is maar ik vond nergens een betere plaats zo direct. Ik ben in de markt voor een nieuwe OLED TV (mijn eerste) van 65 inch. De verkoper beweert dat dit plat mag vervoerd worden. Overal waar ik maar kijk word dit ten stelligste afgeraden. Wat is nu uiteindelijk correct? Plat krijg ik het wel in de koffer, maar rechtopstaand niet.

Ten tweede vrees ik nu dat, ondanks dat ik bij hen tegen betaling de TV kan laten leveren, ze deze ook foutief zullen transporteren en de schade pas maanden later zichtbaar zal worden. Of ben ik veel te behoudend? 50 euro voor transport betaal ik graag, maar omdat ze zo sterk overtuigd zijn dat het plat transporteren OK is vrees ik dat ze dit zelf zo zullen doen.

[ Voor 83% gewijzigd door kayjay op 05-06-2026 14:40 . Reden: Per ongeluk op Versturen geduwd :) ]

Beste antwoord (via kayjay op 05-06-2026 14:58)

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 23:48
Veel te behoudend. Als je denkt dat er in de hele transportketting alleen maar werklui met fluwelen handschoenen de doos van je toekomstige TV behandelen, dan heb je het grondig mis. Die dingen worden stevig ingepakt en kunnen wel tegen een stootje.

Als het bovendien écht zo zou zijn dat het niet liggend getransporteerd mag worden owv risico op schade, dan zat er wel een beveiliging in die dat zichtbaar zou maken als de doos boven een bepaalde hoek komt. Heb ik ooit in een verleden in cargo wel gezien.

En als laatste: welke doorsnee consument die niet over een bestelwagen beschikt kan een 55" of grotere TV rechtstaand transporteren?

Dus doe gewoon voorzichtig en als je het laat leveren: neem foto's voor de uitpak of film gewoon je volledig uitpak als je schade vermoedt.

Alle reacties

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12

de Peer

under peer review

Wat is je vraag?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gewoon. Heel voorzichtig.

• kayjay
Sorry, per ongeluk op versturen geduwd tijdens het typen van de vraag.. :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ze komen vanuit de LG fabriek in Polen ook per vracht binnen.. ze hebben al een aardige reis afgelegd.

Ik heb mijn 65G1 ooit plat in de auto gelegd bij verhuizen, alleen met een deken en geen doos. Ging gewoon prima, geen schade. In de doos is al helemaal goed.

Ik zou me er niet al te druk om maken :)

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

Acties:
  • Beste antwoord

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 23:48
Veel te behoudend. Als je denkt dat er in de hele transportketting alleen maar werklui met fluwelen handschoenen de doos van je toekomstige TV behandelen, dan heb je het grondig mis. Die dingen worden stevig ingepakt en kunnen wel tegen een stootje.

Als het bovendien écht zo zou zijn dat het niet liggend getransporteerd mag worden owv risico op schade, dan zat er wel een beveiliging in die dat zichtbaar zou maken als de doos boven een bepaalde hoek komt. Heb ik ooit in een verleden in cargo wel gezien.

En als laatste: welke doorsnee consument die niet over een bestelwagen beschikt kan een 55" of grotere TV rechtstaand transporteren?

Dus doe gewoon voorzichtig en als je het laat leveren: neem foto's voor de uitpak of film gewoon je volledig uitpak als je schade vermoedt.

• kayjay
Uiteraard ga ik er niet mee staan gooien. :D Top, bedankt allen voor de geruststelling!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op zich een prima vraag, maar ook iets wat je met een klein beetje inzet zelf kunt oplossen en wat de helpdesk van de fabrikant je eenvoudig kan vertellen. Omdat er verder ook niet echt discussiewaarde is, sluit ik dit topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 05-06-2026 15:05 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.