WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Welke netwerk switch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:21
Goedemiddag,

Op dit moment hebben we een ubiquity Unifi 16 poorts poe switch hangen met 2 unify AP ac access points. We hebben een nieuw modem van de provider gekregen en deze heeft miraculeus goede wifi dekking.

Het idee is nu om de access points weg te halen en een simpele switch op te hangen om het stroomverbruik wat te drukken, de switch met access point vraagt toch 25 watt, en 20 zonder aps.

Ik zou dan 10 poorten moeten hebben, dus eigenlijk kom je dan weer op een 16 poorts switch uit. Wat zou een goede zijn met niet te veel verbruik? Ik zag uitvoering: D-Link 16‑Port Gigabit Unmanaged Switch, of uitvoering: D-Link GO-SW-16G Gigabit Easy Desktop Switch, uitvoering: TP-Link TL-SG116, uitvoering: TP-Link TL-SG1016D 16-Port Gigabit Switch. Of misschien een 8 en 5 poorts gedaisychained?

Wat zouden jullie aanraden? Het is voor standaard gebruik dus het hoeft allemaal niet fancy. Of valt de ubiquity nog in te stellen zodat deze minder stroom verbruikt?

Mijn dank is groot.

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan je niet de poorten van je router gebruiken zodat je aan een 8 poorts genoeg hebt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:06

John Doos

ClaudZaque

Nou die SG1016D die je noemt staat toevallig voor een leuke prijs op V&A.

v&a aangeboden: TP-Link TL-SG1016D 16-Port Gigabit Switch

Ik zou lekker die halen, de miraculeuze wifi dekking van het provider modem is niet te vergeleken met 2 (!) unifi AP's.

Dus ik zou het eerst even een paar maanden uit proberen.

Nee

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:23
Koop twee switches van de action.

https://www.action.com/nl-nl/p/3000035/tp-link-desktop-switch-ls1005g/?msockid=149f1d342ef26ce01d8909b32f326d0c

Ben je maar twee tientjes kwijt en die dingen verbruiken max 3,7W per stuk.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Brr.. modems van providers.

Ik zou kijken naar een kleinere PoE switch, of een kleine PoE en een gewone switch. Dan een Ubiquiti UniFi Express 7, dan kan je modem ook weg. Met kleinere switches en het modem uit gaat je verbruik al een flink stuk naar beneden.

Zo heb ik afgelopen jaar de USG Pro 4 én mijn modem vervangen door een Gateway Lite. Scheelt een slok op een borrel.