WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Deze videokaart heeft een (niet-werkende) handheld als…

Pagina: 1
Acties:

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:48

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Artikel: .geek: Deze videokaart heeft een (niet-werkende) handheld als controller en i...
Auteur: @TijsZonderH

Misschien is het wat mierenneuken, maar 'Deze videokaart' krijg ik echt rillingen van, omdat het een tactiek is die enorm vaak toegepast wordt in clickbait-titels. In dit dorp gebeurde X, deze bekendheid deed Y, dit zeldzame dier is Z, etc. Nu moet je iets als het niet om een bekende naam gaat, maar vaak als 'deze' of vergelijkbare woorden worden gebruikt gaat het juist wél om een bekende naam. Het vaag houden werkt dan meer op de nieuwsgierigheid dan wanneer je gewoon een naam gebruikt, want... over wat of wie zou het nou gaan!? :o

Videokaart met (niet-werkende) handheld als scherm en controller op Computex < In mijn ogen een betere titel én nog korter ook.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:56

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
In een geek-bericht zijn we doorgaans wat losser in schrijfstijl. Ik twijfelde om Tcomas te noemen, maar die fabrikant is dermate onbekend dat dat ook niks zegt. En aangezien het om die foto's gaat vond ik dit hier bij uitzondering wel eens kunnen. Dit wordt in ieder geval zeker niet een nieuwe standaard hoor :)

Deze handtekening is momenteel langer dan u van ons gewend bent.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
TijsZonderH schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:23:
In een geek-bericht zijn we doorgaans wat losser in schrijfstijl. Ik twijfelde om Tcomas te noemen, maar die fabrikant is dermate onbekend dat dat ook niks zegt. En aangezien het om die foto's gaat vond ik dit hier bij uitzondering wel eens kunnen. Dit wordt in ieder geval zeker niet een nieuwe standaard hoor :)
Met de schrijfstijl is verder niks mis hoor, en dit soort artikelen zijn op en top Tweakers. Ik viel vooral over 'deze' omdat het zoals gezegd vaak gebruikt wordt om mensen extra nieuwsgierig te maken, terwijl het vaak om iets niet zo spannends gaat. Dus dan klik je uit nieuwsgierigheid en dan... Oh, niet zo spannend. Dat geldt hier dan weer niet gelukkig.

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:56

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Het 'deze' in deze titel heeft volgens mij geen enkele invloed op wat je leest, of denk ik nou verkeerd? Als ik had geschreven 'Tcomas toont videokaart met (niet-werkende) handheld als controller en infoscherm' had je exact dezelfde gevoelens gehad nadat je had geklikt. Je weet vooraf bijna en achteraf praktisch hetzelfde.

Deze handtekening is momenteel langer dan u van ons gewend bent.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

franssie

Save the albatross

Het woord deze is overbodig en ik herken de ergernis van @SomerenV dat het te vaak gebruikt wordt.
Beetje zoals de prive koppen maakt :+

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:36:
Het woord deze is overbodig en ik herken de ergernis van @SomerenV dat het te vaak gebruikt wordt.
Beetje zoals de prive koppen maakt :+
Dit ja. In dit geval is de inhoud van het artikel prima, en had het inderdaad niet uitgemaakt of het deze titel is of een andere. Het is puur de associatie met de veelal clickbaiterige titels waar ik over val.

Pagina: 1