Ik gebruik thuis ook Google Assistant speakers (o.a. voor muziek en verlichting maar ook voor het weer bijvoorbeeld). Ik heb in de Home app wel de optie om Gemini at Home aan te zetten, maar dit nog niet gedaan. In de auto heb ik via Android Auto wel Gemini wat volgens mij dezelfde assistant is als Gemini at Home. Ze hebben beide voor- en nadelen.
Google Assistant heeft de laatste tijd veel kuren. Misschien wordt deze om Gemini te pushen wat slechter onderhouden momenteel. Als ik muziek via spotify wil afspelen dan start het nummer vaak niet of speelt nogmaals het vorige nummer vanaf het begin af. Ook commands blijven vaak hangen. Mijn dochters vinden bijvoorbeeld het "wat voor geluid maakt -dier-" command erg leuk maar als ze dat eerst vragen van een olifant en vervolgens van een muis krijgen ze nogmaals de olifant te horen. Een minuut later snapt hij het tweede command weer wel, kan dus ook aan caching liggen. Aan de andere kant vind ik Google Assistant door zijn eenvoud wel lekker no-nonsense.
Gemini (in Android auto) heeft vaak een lang antwoord klaar waar ik niet altijd op zit te wachten. Eindigt bijvoorbeeld "als je nog meer wilt weten over -onderwerp- kun je het me altijd vragen. Fijne en veilige reis nog" in plaats van "oke". Ook gaat hij iets teveel op zoek naar verbanden. Laatst vroeg ik bijvoorbeeld voor mij dochter hoelang een paspoort van een kind geldig was en iets later naar het actuele weer in Italie waarop Gemini mij doodleuk vroeg "ben je van plan om naar Italië te gaan?" ik gaf aan van niet waarop het me vroeg "omdat je eerder naar geldigheid van paspoorten en nu naar het weer in Italië vroeg dacht ik dat". Hoewel het in lijn der verwachting ligt dat ik met deze commands in een hokje wordt gezet blijft het toch eng dat dit ook hardop wordt uitgesproken.
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1