WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Ervaringen met Gemini for home?

Pagina: 1
Acties:

• Bart7782
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:09
Hoi,

Ik maak in mijn huis dagelijks gebruik van smart speakers met de Google Assistent. Nu krijg ik in de Google Home app de optie om Gemini for Home te activeren. Maar ik twijfel om dit wel of (nog) niet te activeren. Vooral omdat je het later niet meer kan deactiveren.

Hebben er hier mensen al evaringen met Gemini for Home. Werkt dat net zo goed of beter dan Google Assistent? Graag hoor ik jullie mening.

Groetjes,
Bart

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Bart7782 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:13:
Werkt dat net zo goed of beter dan Google Assistent?
Wat is voor jou "net zo goed" of "beter"?

Als je een vraag stelt krijg je significant betere antwoorden.

Het bedienen van lampen daarentegen gaat een stukje langzamer.

Spel en typfouten voorbehouden

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-06 17:58
FredvZ schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:58:
[...]

Dat. Uit eigen ervaring (N = 1). Betere antwoorden. Bediening gaat trager, routines die niet lekker lopen.

En vage zaken:
-in ochtendroutine wordt werkadres meegenomen: "verkeer naar bestemming X is 45 minuten"
-vraag: "hoe is het verkeer naar mijn werkadres" --> antwoord: "sorry, maar je werkadres weet ik niet"

• Bart7782
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:09
FredvZ schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:58:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik had misschien mijn vraag beter kunnen verwoorden.

Ik vraag mij vooral af of er echt grote problemen zijn met Gemini for home. Dingen die met de google assistent juist wel goed of minder slecht gingen.

Bij het bedienen van lampen, maakt de extra vertraging echt een groot verschil? Is dit een grote irritatie?
Als de optie er zou zijn, zou je dan teruggaan naar Assistent?

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:38

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

De antwoorden op opdrachten die je eerst kreeg, zijn om en nabij hetzelfde. Ze worden ook evengoed uitgevoerd. Ik ben erg tevreden. Ik heb 2 Nest mini's en 1 Nest audio. Je kunt nu gewoon een gesprek voeren en je hoeft daarbij niet de hele tijd 'Hey Google' te roepen. Daarnaast kun je veel meer zaken vragen zonder dat je de eerste Google hit opgelezen krijgt maar is het menselijker antwoord en kun je doorvragen. Ik merk verder geen vertraging.

[ Voor 3% gewijzigd door Techno Overlord op 04-06-2026 17:31 ]

Specs:
Workstation
Server
RetroPC1
RetroPC2
RetroPC3

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
Het gaat hier erg op en neer vooral met de snelheid.
De ene keer moet ik een opdracht het Oké Google beginnen de andere keer met Hey Google. maar de keer daarop kan dezelfde vraag net andersom zijn.
Een eenvoudige commando van bv Hey Google slaapkamer lamp aan kan de ene keer heel snel zijn maar de andere keer erg lang duren.
Dit met meerdere commando's zoals het zetten van de wekker etc.

Alles was heel random en is het eigenlijk nog steeds maar nu met vaker meer vertraging dan voorheen.
Erg raar omdat het soms juist wel erg snel kan gaan.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1