Nieuwe laptop voor ouders met licht gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bassiq
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-07 13:36
Goedemorgen allemaal,

Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Op dit moment hebben ze mijn oude Lenovo W520 Thinkpad model uit 2011 die ik van mijn studie destijds kon krijgen. Deze is ondertussen wel geüpgrade met een SSD, maar krijgt geen beveiligingsupdates meer omdat Windows 10 niet meer ondersteund wordt.

Ook kwam ik erachter dat hun huidige tablet (Samsung Galaxy tab A8) ook niet meer ondersteund wordt op Android en beveiligingsgebied dus hier zou ik ook graag een andere bij ze willen voorstellen. Indien mogelijk een gecombineerde laptop/tablet zoals een Windows Surface zou wellicht interessant kunnen zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt voornamelijk gebruikt om fotoboeken van vakanties te maken en data/foto's/videos vna telefoons te halen om te gebruiken in desbetreffende fotoboeken. Ook het aansluiten van een externe harde schijf voor het maken van een back-up.

De tablet wordt gebruikt voor dagelijks gebruik zoals bankzaken, nieuws lezen, reizen boeken etc.

Wat is je budget?
Budget voor het totaalplaatje mag max €1200,- zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal nooit meegenomen worden. De tablet wel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb in de BBG gekeken en kwam daar uit bij de HP 15-fc0372nd of de Medion Signium 14 S1 MD600002 NL. De Medion is wel 14" dus moet even achterhalen of dat een issue is. Qua tablet zijn mijn beide ouders fan van Samsung, dit zijn ze gewend.

Ik hoop een paar tips of kijkrichtingen te mogen ontvangen zodat ik mijn ouders weel veilig het internet op kan krijgen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• bassiq
Ik zit nu te kijken naar deze:
uitvoering: MSI Modern 15 F13MG-430NL
uitvoering: MSI Modern 15 F13MG-473NL

De eerste met een i5 en de tweede met een i3, maar twijfel of de i5 de 100 euro extra waard is.

Voor de tablet gewoon de nieuwste versie van de Galaxy Tab A serie:
uitvoering: Samsung Galaxy Tab A11+, Wi-Fi, 6GB ram, 128GB opslag Grijs

Mochten er nog mensen zijn op- of aanmerkingen, dan hoor ik het graag!

• AnonymousGerbil
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
Indien de thinkpad goed was bevallen kan je ook bij de v&a kijken of er daar mooie worden aangeboden (door verkopers met hoge reputatie).

Indien ik geïnteresseerd was in de diarree van de duivel had ik mijn vraag wel direct aan een llm gesteld.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Kijk ook eens naar Ideapad serie van Lenovo of Acer Aspire. Dito. Goede specs en voor rond de 500€ goed verkrijgbaar afhankelijk van of je voor Bol.com gaat of toch liever niveau Coolblue. Let ook op schermhelderheid. De MSIs die je linkt komen tot 250 cd/m2 en dat vind ik wat weinig zodra er wat meer licht is.

Acer 499€ met IPS 300 en met meer scherm/resolutie uitvoering: Acer Aspire Go 16 AG16-71P-337P

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:58
Gebruiken ze een losse muis of touchpad? want op goedkopere modellen is touchpad vaak ruk wat minder goed.

• bassiq
Hartelijk dank voor de reacties. Ze lijken nu toch meer te neigen naar alleen een tablet. Hiervoor heb ik ze een Samsung Galaxy Tab S11 Ultra aangeraden. Groter scherm om toch fotoboeken te kunnen maken, maar handzamer dan een 15,6" laptop.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18

Soggy

vroemmmm

bassiq schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:30:
Hartelijk dank voor de reacties. Ze lijken nu toch meer te neigen naar alleen een tablet. Hiervoor heb ik ze een Samsung Galaxy Tab S11 Ultra aangeraden. Groter scherm om toch fotoboeken te kunnen maken, maar handzamer dan een 15,6" laptop.
Goede keuze, ik zou ze aanraden daar ook een keyboard cover bij te bestellen, dan is er ook als een laptop op te werken

If it works, tweak it

• bassiq
Soggy schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:33:
[...]

Goede keuze, ik zou ze aanraden daar ook een keyboard cover bij te bestellen, dan is er ook als een laptop op te werken
Ja dat wordt ook zeker aangeraden!
Pagina: 1