WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Nieuwe laptop voor ouders met licht gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bassiq
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-06 13:45
Goedemorgen allemaal,

Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Op dit moment hebben ze mijn oude Lenovo W520 Thinkpad model uit 2011 die ik van mijn studie destijds kon krijgen. Deze is ondertussen wel geüpgrade met een SSD, maar krijgt geen beveiligingsupdates meer omdat Windows 10 niet meer ondersteund wordt.

Ook kwam ik erachter dat hun huidige tablet (Samsung Galaxy tab A8) ook niet meer ondersteund wordt op Android en beveiligingsgebied dus hier zou ik ook graag een andere bij ze willen voorstellen. Indien mogelijk een gecombineerde laptop/tablet zoals een Windows Surface zou wellicht interessant kunnen zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt voornamelijk gebruikt om fotoboeken van vakanties te maken en data/foto's/videos vna telefoons te halen om te gebruiken in desbetreffende fotoboeken. Ook het aansluiten van een externe harde schijf voor het maken van een back-up.

De tablet wordt gebruikt voor dagelijks gebruik zoals bankzaken, nieuws lezen, reizen boeken etc.

Wat is je budget?
Budget voor het totaalplaatje mag max €1200,- zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal nooit meegenomen worden. De tablet wel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb in de BBG gekeken en kwam daar uit bij de HP 15-fc0372nd of de Medion Signium 14 S1 MD600002 NL. De Medion is wel 14" dus moet even achterhalen of dat een issue is. Qua tablet zijn mijn beide ouders fan van Samsung, dit zijn ze gewend.

Ik hoop een paar tips of kijkrichtingen te mogen ontvangen zodat ik mijn ouders weel veilig het internet op kan krijgen.

Alvast bedankt!