Ik heb net een rare e-mail van PayPal ontvangen.
Als ik hierop klik, krijg ik de melding:
Na het inloggen heb ik nu ook een tweede e-mail van PayPal ontvangen met de volgende tekst:
Ik heb mijn transactiegeschiedenis opgevraagd, voor zover ik terug kan zien op PayPal (tot 2023). De enige transacties die er voorbij komen, zijn een maandelijkse transactie voor de hostingpartij, en vanaf 2024 een maandelijkse transactie voor ChatGPT.
Ik dacht: dit is raar. Ik heb verschillende abonnementen via PayPal lopen en ik ben zeker dit jaar nog ingelogd geweest. Misschien is dit wel phishing, dus ik open een nieuw tabje, ga zelf naar PayPal.com, log in met passkey, en er staat in het rood een grote melding dat mijn account permanent beperkt is.quote: Email 1Je PayPal-rekening wordt over 90 dagen gesloten.
We hebben geconstateerd dat je al meer dan 3 jaar niet hebt ingelogd op je PayPal-rekening. Als veiligheids- en nalevingsmaatregel hebben we een beperking op je rekening geplaatst en sluiten we deze over 90 dagen. Je kunt geen transacties meer uitvoeren met deze rekening, maar je kunt inloggen om je transactiegeschiedenis te bekijken totdat de rekening is gesloten.
Als ik hierop klik, krijg ik de melding:
Oké, raar. Ik zie geen verdachte activiteit. Het enige wat ik voorbij zie komen, is een maandelijkse rekening van een hostingpartij en mijn ChatGPT-abonnement.Je kunt PayPal niet meer gebruiken
We hechten bij PayPal waarde aan een veilige community voor onze klanten om zaken te kunnen doen. We hebben activiteit op je rekening waargenomen die niet in overeenstemming is met onze Gebruikersovereenkomst, en we kunnen je geen PayPal-services meer bieden.
Na het inloggen heb ik nu ook een tweede e-mail van PayPal ontvangen met de volgende tekst:
Nu gebruik ik meestal mijn creditcard voor online abonnementen, maar sommige sites hebben moeite met de 3DS-securitycheck van mijn creditcard, dus dan is een alternatief wel fijn.quote: Email 2We bieden geen PayPal-services meer aan voor deze rekening
We streven ernaar onze klanten naadloze en gebruiksvriendelijke services aan te bieden. Helaas kunnen we onze services soms niet aan een rekening aanbieden, om uiteenlopende redenen, waaronder de plaatselijke wetgeving, ons beleid of dat van onze partners.
Waarom?
Na een controle hebben we ongebruikelijke activiteiten op deze rekening waargenomen die we niet kunnen ondersteunen."
Ik heb mijn transactiegeschiedenis opgevraagd, voor zover ik terug kan zien op PayPal (tot 2023). De enige transacties die er voorbij komen, zijn een maandelijkse transactie voor de hostingpartij, en vanaf 2024 een maandelijkse transactie voor ChatGPT.
- Hebben andere mensen hier ook ervaring mee gehad?
- Kun je hiertegen bezwaar maken?
- Heeft iemand een idee wat ik kan checken of waarom mijn account geblokkeerd is?