WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• RonnyB1986
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 19:11
Hoi,

ik hoop dat ik dit op de goede plek post. Ik heb een uitdaging met een camera die buiten hangt. Er zit een voeding bij die ruim 13 Volt met 2Amp afgeeft, zo meet mijn multimeter. ik kan/wil die niet gebruiken want de stroomvoorziening komt uit een oude buitenlamp, daar zit geen wcd in. Ik gebruik nu een LED-voedingsadapter die ik met kroonsteentjes aansluit. alles mooi, maar ik heb er nu twee geprobeerd die allebei net geen 12 V afgeven. De camera doet het prima, maar voor wifi is het denk ik net te weinig: met de originele voeding geen problemen, met de losse adapters geeft de camera het na een uurtje of wat op. Natuurlijk kan ik gaten boren voor UTP, of een WCD monteren en daar een waterdicht kastje omheeb knutselen, etc. Maar ik hoop eigenlijk dat iemand een losse adapter weet die net iets meer dan 12 V ipv iets minder geeft. Ik denk er ook over om de originele voeding gewoon te slopen zodat ik er draadjes op kan aansluiten, maar het voordeel van die LED dingen is dat ze van zichzelf al IP67 waterdicht zijn. affijn, wie weet er een voeding die misschien net wel genoeg spanning geeft? Dank alvast!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik denk niet dat die ene volt veel uit maakt eerlijk gezegd.
Een optie kan ook nog zijn om een power over Ethernet extractor te gebruiken.
Maar bijvoorbeeld Meanwell heeft ook voedingen waarbij je met een potmeter de spanning nog wat kunt fijnafstellen, als je echt die 13v nodig hebt.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat voor camera is het eigenlijk? Mogelijk slikt ie een breder bereik (bijvoorbeeld tot 19V) en dan heb je een redelijk gangbaar voltage. Al zijn er ook gewoon 14V 4A adapters voor een habbekrats op bijvoorbeeld Amazon te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door spone op 03-06-2026 21:35 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• RonnyB1986
Dank voor de reacties. Het is een Reolink Tracxmix camera. Ik kan geen andere verklaringen vinden die een beetje hout snijden, en de Reolink support geeft aan dat voedingsadapters het probleem kunnen zijn dus ben ik gaan meten. Op dezelfde plek buiten is het probleem weg met de originele adapter. Ik had er al een geprobeerd met 3 Amp, hoopte dat meer stroom misschien de oplossing was maar helaas. 14V 4 amp klinkt goed, die ga ik eens opzoeken.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:05

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Deze? https://reolink.com/nl/product/reolink-trackmix-poe/

Staat gewoon dat die 12v is. Maar lijkt mij ook dat een volt meer of minder ook niet veel uitmaakt, veel elektronica werkt toch op 5v en 3.3v. Met LED voedingen moet je uitkijken, soms gooien ze geen zuivere 12v af omdat ze toch veelal LED drivers aansturen maar er zijn ook LED voedingen die moeilijk doen bij een te lichte belasting.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• RonnyB1986
memphis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:14:
Deze? https://reolink.com/nl/product/reolink-trackmix-poe/

Staat gewoon dat die 12v is. Maar lijkt mij ook dat een volt meer of minder ook niet veel uitmaakt, veel elektronica werkt toch op 5v en 3.3v. Met LED voedingen moet je uitkijken, soms gooien ze geen zuivere 12v af omdat ze toch veelal LED drivers aansturen maar er zijn ook LED voedingen die moeilijk doen bij een te lichte belasting.
die, maar geen poe. Ik zie ook dat ie 12v is, hij doet het ook gewoon met die led voeding. alleen de wifi niet. en ik zie als enige verschil tussen de originele en mijn voeding die anderhalve volt. ik heb er dus twee geprobeerd, een met 2A en een met 3A, allebei stopt het na een tijdje helaas.
Pagina: 1