WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

keuken+ muurtje slopen en laminaat eruit 3000 euro???

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rozekoek
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 20:30
hoi,
ik heb jullie advies nodig, ik heb een nieuwe keuken gekocht en dus moet de oude keuken er dus uit worden gesloopt, net zoals ca. 10 m2 plavuizen die er in ligt. Tegelijkertijd wil ik ook meteen de (zwevende) laminaatvloer in de woonkamer en gang laten verwijderen (ongeveer 70 m2) en nog een gemetselde haardbank laten slopen. Alleen heb ik nu een offerte daarvoor gekregen van bijna 3000 euro! (zonder containerhuur). Daar ben ik toch echt wel van geschrokken. Ik ben uitgegaan van ca. 50 euro per uur voor sloopwerkzaamheden en dus met 2 personen 100 euro per uur. Dat zou betekenen dat ze hier in totaal 30 uur mee bezig zijn? Dat is bijna 4 dagen! Hoe realistisch is dat? Ik dacht zelf meer aan 2 dagen...

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wat verwacht je dat men hier op afstand gaat zeggen? Lijkt mij ook iets veel. Maar dat is het nadeel van een vaste prijs deal

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:48
50 euro is weinig per uur, 30 uur is goed mogelijk als die plavuizen vast zitten, ik denk dat ze een risico in calculeren dat het een beetje tegen zit.

Teken 75 euro per uur, twee man, twee dagen is 2400 euro, komt nog voorrijkosten en risico opslag bij. Dus niet een hele gekke prijs.

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:23
Fotos doen wonderen. De vloer zal vermoedelijk wel meevallen maar hoe groot en lastig is die haard bank? Eenzelfde geldt voor keuken en hoe de tegels in de vloer zitten.

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:30
Rozekoek schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:01:
hoi,
ik heb jullie advies nodig, ik heb een nieuwe keuken gekocht en dus moet de oude keuken er dus uit worden gesloopt, net zoals ca. 10 m2 plavuizen die er in ligt. Tegelijkertijd wil ik ook meteen de (zwevende) laminaatvloer in de woonkamer en gang laten verwijderen (ongeveer 70 m2) en nog een gemetselde haardbank laten slopen. Alleen heb ik nu een offerte daarvoor gekregen van bijna 3000 euro! (zonder containerhuur). Daar ben ik toch echt wel van geschrokken. Ik ben uitgegaan van ca. 50 euro per uur voor sloopwerkzaamheden en dus met 2 personen 100 euro per uur. Dat zou betekenen dat ze hier in totaal 30 uur mee bezig zijn? Dat is bijna 4 dagen! Hoe realistisch is dat? Ik dacht zelf meer aan 2 dagen...
Wat zei het bedrijf toen je vroeg om een stukje onderbouwing?

Wellicht hebben ze ook gereedschap nodig wat geld kost en een bus om bij jou te komen.

Als ze de prijs net zoals je hier vraagt van een stukje tekst moeten maken zal er inderdaad ook wel wat risico meegenomen zijn voor het een en ander.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

Als je nou zelf een week onbetaald verlof neem van jouw werk en dan die 2 x 2 mandagen de klus zelf doe, ben je stukken goedkoper uit. En lekker actief bezig!

• aVo0m.
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:29
Ja het is veel geld en even met zijn 2’en doorknallen is het 1 dag werk.

Maar het gaat erom dat het geen interessant werk is of de moeite is om te komen, dus sommige bedrijven vragen extra veel voor de zulke klussen.

om een voorbeeld te benoemen:

onze aannemer heeft bijvoorbeeld onze dakpannen vervangen en van andere buren. Een normale prijs van nog geen 5000 euro per huis. Onze aannemer heeft geen zin meer in dit zware werk. Als nu iemand komt om dakpannen te laten vervangen vraagt hij nu gewoon 15.000 a 20.000 euro. En nog betalen mensen ervoor, dus hij vindt het prima. Maar voor de normale prijs gaat hij het dak niet meer op.

slopen zou ik gewoon zelf doen, bespaar je behoorlijk mee. Maar ik doe dat, maar je moet het ook wel willen en vooral kunnen doen.

Ander voorbeeld:

ik heb regelwerk voor kasten onder de knieschotten gemaakt op zolder. Regelwerk plus afwerking is ongeveer 1500 euro. Ik dacht regelwerk doe ik zelf, maar afwerking laat ik doen. Denk ongeveer helft te besparen.

Nu kan ik niemand vinden. Niemand wil de afwerking doen, omdat nu de moeite niet is om te komen, behalve als ik nog steeds 1500 a 2000 euro betaal.

• Rozekoek
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 20:30
Dank voor jullie reacties. De aannemer is hier komen kijken dus heeft het goed kunnen beoordelen. De offerte heb ik een paar dagen later gekregen. Daar staan geen manuren op, alleen het bedrag voor het slopen. En nog wat andere bedragen voor extra werkzaamheden waar ik om heb gevraagd. Ik ben nog in afwachting van een andere offerte dus ben benieuwd wat daar dan uitkomt. Misschien ben ik op het verkeerde been gezet door een kennis van mij (was tot 2 jaar geleden ook aannemer maar woont nu in Spanje), die zei dat het uurloon voor slopen 50 euro per uur was en dat ze met twee man alleen de keuken er in een halve dag wel uit moesten hebben. Zelf doen is voor mij geen optie, daar ben ik fysiek niet toe in staat. Dus hopelijk is die andere offerte toch iets voordeliger.

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:14
De klusjesmannen moeten ook in hun bus kunnen blijven rijden, moeten af en toe nieuw gereedschap, boekhouding laten doen en vergeet de BTW niet. Voor 50 euro per uur komt bijna niemand meer bij een particulier over de vloer voor een klusje.

In dit geval zullen die plavuizen en haardbank het duur maken. Keuken is over het algemeen zo eruit en zo'n lamimaatvloer is bijna oprapen, zeker als het niet heel hoeft te blijven.

• aVo0m.
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:29
Of op werkspot proberen voor het slopen, dan zou 50 euro misschien nog haalbaar zijn voor de snelle verdieners (zelf nooit gedaan). Maar voor die prijs bij een gewone aannemer is voorbij sinds Corona.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Die keuken ligt er inderdaad zo uit. En laminaat is ook zo weg (tenzij verlijmd). Die plavuizen en haard bank is waarschijnlijk een klus.

En ja, misschien hebben ze er geen zin in en leggen ze een hoog bedrag neer, is hun goed recht

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:25
€50,- per uur is niet zo’n hele gek uurprijs voor slopers. Tel 3 dagen met 2 man zit je al op 2400€. Algemene kosten, winst en risico 12% erbij zit je al op €2688,- heb je nog geen verbruiksartikelen en voorrijkosten. Je kan slopen en je kan slopen, kunnen ze gewoon alles eruit trekken zonder maar ergens naar om te kijken, of moeten ze voorzichtig te werk zonder andere dingen te beschadigen. Ze gaan plavuizen en een haardbank slopen, oftewel veel stof, dekken ze alles af en ruimen ze erna weer alles netjes op. Hoe makkelijk kunnen ze al het afval in een container gooien. Ook daar gaat veel tijd in zitten. Ik vind het totaal geen verkeerde prijs, voor de info die we krijgen.

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:12
Je kan je keuken ook "gratis op te halen, zelf demonteren" zetten op Marktplaats. Scheelt misschien weer wat.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je twee linkerhanden hebt is het leven duur. Keuken op Marktplaats zetten, vloer evt. ook, en anders lekker zelf aan de gang.
Pagina: 1