Toon posts:

Netwerkverbinding tussen 2 PC's over internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is het volgende, ik vraag me enkel af of het kan en hoe het te realiseren is.

De situatie is als volgt:
pcA -- pcX -- internet -- pcY -- pcB

Kan ik een directe verbinding opzetten over het internet tussen pcA en pcB die beiden achter een internet delende RedHat7 linux bak hangen, pcX en pcY.
Hierbij staan pcA en pcX in Zeeland, pcY en pcB in Rotterdam.

Volgens mij kan eea gerealiseerd worden mbv een VPN, maar ik heb het idee dat het nog makkelijker kan, door bv routes te maken naar de twee verschillende netwerksegmenten.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

het is erg eenvoudig met windows2000 server.
routing en remote acccess activeren.
vpn instellen klaar

Verwijderd

Topicstarter
Helaas maak ik geen gebruik van Windows2000, volgens mij moet het mbv linux ook kunnen, maar hoe....

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:44
Op vrijdag 21 september 2001 11:21 schreef mhogenst het volgende:
Helaas maak ik geen gebruik van Windows2000, volgens mij moet het mbv linux ook kunnen, maar hoe....
Zoek even een PPTP How To...

Daar staat psies in hoe en wat je moet doen

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:32

pistole

Frutter

GRE tunneltjes zijn hiervoor ook prettig....

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Heej, betekent dit dat PPTP de oplossing bied? Ik zal er t weekend eens naar kijken. Wat is de 'moeilijkheidsgraad' om eea te realiseren?
En wat zijn GRE tunneltjes?

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:44
Linux howto's zijn volgens mij aardig uitgekauwd dus dat moet wel lukken denkt ik?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, de linux howto's zijn aardig uitgekauwd, je moet alleen maar net weten welke van de tigduizend je moet hebben... En ik ben op zoek naar wat ervaringen, met welke linuxpackages kun je eea het best/snelst/eenvoudigst realiseren.
Pagina: 1