Toon posts:

suggesties voor nieuwe server 25 users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gaarne wat suggesties voor een stabiele server voor 25 users eventueel in de toekomst een intranet.
Draait nu al jaren op nt4 maar loopt op beperkingen en voor het zover is wil ik graag wat nieuws neerzetten.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Op vrijdag 21 september 2001 10:21 schreef accdejager het volgende:
Gaarne wat suggesties voor een stabiele server voor 25 users eventueel in de toekomst een intranet.
Draait nu al jaren op nt4 maar loopt op beperkingen en voor het zover is wil ik graag wat nieuws neerzetten.
Wij hebben hier een NT4 omgeving met zo'n 15.000 gebruikers, de enige beperking die we tot nu toe hebben is Exchange 5.5 (Te grote IS)

Dus 25 gebruikers mag geen beperking zijn

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

15.000 gebruikers welk bedrijf is dat dan?

bij mij op school in een NT4 omgeving gaat ie al sloom bij 50 clients :(

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 10:21 schreef accdejager het volgende:
*BSD, Linux of Win2K?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

ik zou eerst wel eens willen weten wat de beperkingen zijn... anders kan je geen advies geven. Soms is een hardware update beter dan een software update.
Geplaatst door paus_j_p2 - vrijdag 21 september 2001 12:48
15.000 gebruikers welk bedrijf is dat dan?
bij mij op school in een NT4 omgeving gaat ie al sloom bij 50 clients
Dan is er echt iets verkeerd. vekeerd/wazig geconfigureerd of ergens zit een bottleneck in de hardware ofzo...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Koop gewoon een standaard Compaq server, ben je van al het gezeik af. Laat je even informeren door een dealer en gaat nou niet zelf een "stabiele" server in elkaar schroeven!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Voor 25 users hoef je niet echt up te graden vind ik, wil je toch over per-se zou ik een migratie naar 2000 doen, omdat die alles 1:1 over kan nemen van je nt4 configuratie.

Let wel op dat w2k een stuk zwaarder is als nt4, dus dat oudere pc's het niet goed aankunnen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook ervaring met een NT4-omgeving met zo'n 18.000 users. Niet allemaal te gelijk, Tis een school, maar geen probs met Exchange (zo'n 16.000 studenten accounts Priv.edb is al gauw een 40 Gb)

Maar voor een nieuwe server.... Koop gewoon een server bij een A-merk, dan heb je een hoop service. Das best prettig als er iets stuk gaat. Niets is vervelender dan een server die plat gaat en niet dezelfde dag weer gemaakt kan worden omdat je geen service hebt.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 13:19 schreef Metzie het volgende:
Voor 25 users hoef je niet echt up te graden vind ik, wil je toch over per-se zou ik een migratie naar 2000 doen, omdat die alles 1:1 over kan nemen van je nt4 configuratie.

Let wel op dat w2k een stuk zwaarder is als nt4, dus dat oudere pc's het niet goed aankunnen.
De upgrade van NT4 naar 2000 is waardeloos. De performance zakt ernorm. Dan kun je beter een verse install doen en je apps installeren en pure data restoren.
Pagina: 1