WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Vraag

• Hubert57
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-06 13:50
Ik heb een Wallbox Pulsar Plus, die is aangesloten op een Carlo Gavazzi EM340 meter. Ik gebruik hem om een Volvo XC40 recharge op te laden met een 10kwh batterij.

Ik heb het systeem meestal ingesteld staan op Solar Charging "Full Green".

Nu vallen mij 2 dingen op in de app:
  • De app geeft aan dat er veel meer geladen is dan de batterij kan bevatten (b.v. nu 12.4 kwh)
  • De app geeft soms aan dat hij veel meer groene stroom aan het laden is, als mijn zonnepanelen op dat moment leveren.
Heb ik iets verkeerd ingesteld staan? Of is de Wallbox app gewoon onbetrouwbaar?

Alle reacties

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 23:39
Zit er niet stiekem nog iets aangesloten achter de EM340? Zoals de hele woning :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hubert57 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:50:
De app geeft aan dat er veel meer geladen is dan de batterij kan bevatten (b.v. nu 12.4 kwh)
Dat is "normaal" als je alle laadverliezen meerekent.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Voor het tweede punt, hoe krijg de wallbox door hoeveel PV (of beter, PV overschot) je hebt?