WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Vraag

• svv1972
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-06 14:34
Hallo,
We willen alle machines die wij beheren een melding op buraublad (W11)
De melding die op het bureaublad moet staan is de hostname van betreffende machine.

Ik heb via BGinfo een configuratie file waarmee ik de hostname op de juiste positie heb staan.
Alleen weet ik niet hoe ik deze moet uitrollen zodat die op alle machines komen te staan.

Ik zit niet vast aan BGInfo dus als iemand een andere oplossing heeft is dat ook prima.

Ik wil uiteindelijk dat de eindgebruiker mij kan vertellen op welke machine deze persoon werkt zodat ik weet waarmee ik verbinding moet maken om support te leveren.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier ook bginfo, maar hebben niet met intune uitgerold.

Kan ook met Intune lijkt me: powershell-script maken voor installatie, package van maken. Vergeet niet via script de lees/uitvoer/schrijfrechten goed te zetten, niet dat users de executable kunnen overschrijven of scripts kunnen wijzigen. En bginfo draaien als user, als je daar info van nodig hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Absoluut mogelijk met BGinfo, etc. Vind het alleen wel altijd gedoe met meerdere schermen, resoluties, etc.

Uiteindelijk wordt er toch een achtergrond gegenereerd en zijn de resultaten van die achtergrond mashup niet altijd wat je wilt
  • Maar als je toch al Intune gebruikt, vind je deze info toch ook in Intune? Zoek op gebruiker en vind matching device.
  • En een asset sticker op goed leesbare plek op device is ook zo praktisch, dan hoeft gebruiker niet eerst alle vensters te minimaliseren om de hostname op de desktop te vinden.
  • Betreft het hier gedeelde machines?