WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Muis bedienen op meerdere laptops Aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 14:14
Ik zoek een Muis die gebruikt kan worden op meerdere laptops (prive & werk). Mijn setup is dus dat ik meerdere laptops heb en schermen en dat ik best vaak wil switchen. als ik met meerdere muizen werk pak ik steeds de verkeerde muis. Nu zag ik dat logitech muizen een knopje hebben voor het switchen tussen laptops. Deze zitten jammer genoeg aan de onderzijde. Ik vind dit ook niet optimaal.

Mijn werk laptop heeft geen admin rechten om software te installeren dus weet niet als ik op mijn prive laptop instelling op de muis zet dat deze ook op mijn werk laptop hetzelfde zijn? (als dit het geval is kan ik dan met een mxmaster 3 mijn onderste knoppen niet gewoon met de software op een zijknop configreren?).

KVM switch gebruiken lijkt mij nog een prijzige optie voor alleen een muis aangezien dat ik ook een muis nodig heb.

Zijn er eventueel opties waar een knop als deze gewoon op het toetsenbord zit?

Wat is je budget?

Max 100,- (incl toetsenbord 200,-)

JozuaR

Beste antwoord (via Jozuaurk op 03-06-2026 13:18)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:21
Zelf vind ik de triatlon hiervoor erg geschikt :)

uitvoering: Logitech M720 Triathlon

werkt prima zonder adminrechten, werkt namelijk via 3 verschillende bluetooth kanalen. (Daar zit de knop aan zijkant ipv onderkant, dus makkelijker wisselen dan de master).

[ Voor 91% gewijzigd door 99ruud99 op 03-06-2026 12:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:21

werkt prima zonder adminrechten, werkt namelijk via 3 verschillende bluetooth kanalen. (Daar zit de knop aan zijkant ipv onderkant, dus makkelijker wisselen dan de master).

[ Voor 91% gewijzigd door 99ruud99 op 03-06-2026 12:11 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55
Je had de Logitech opties al gevonden zag ik, hier eventueel meer info: QuickSwitch Setup: Control Devices Across PCs | Logitech
Je kunt met Enhanced Easy-Switch met één actie op het keyboard ook de muis mee laten schakelen (vereist wel de app): Enhanced Easy-Switch: Feature Guide & Support – Logitech Støtte + nedlasting

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 14:14
99ruud99 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:07:

Thx voor deze optie. Misschien al een wat oudere muis maar een goeie prijs

JozuaR

• gabberkid
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:19
De rapoo mt750S, wat tevens ook al een wat oudere muis is, heeft ook 3 bluetooth kanalen en daarbij nog een usb-ontvanger.

is te schakelen via knop bovenop de muis

Rapoo MT750S: beste prijs - Tweakers

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 13:54
Afhankelijk van je budget kun je een KVM switch proberen. Dat is naast een USB switch ook een switch die tegeljik je HDMI/DP signaal om kan schakelen.

Ik heb er zelf een USB switch voor 8 apparaten (geen behoefte aan meerdere monitoren; ik heb een goede monitor en wissel de signalen met een goede dedicated video mixer). Het fijnste aan zo'n USB switch is dat je (afhankelijk van merk en type) tussen computers kunt wisselen met bijv. "scroll lock, scroll lock, nummer". Het wisselen gaat snel en je hoeft je klauwen niet eens van het toetsenbord te tillen :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• LCS-p
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05-06 09:03
Met Logitech hoef je niet dat knopje op onderkant te gebruiken. Gebruik de Logi Options + software en stel de 'Actions Ring' naar wens in.

Zo gebruik ik mijn MX Master 3S.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0lXD5rf.gif.

[ Voor 8% gewijzigd door LCS-p op 04-06-2026 09:02 ]

Pagina: 1