WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Kunststof zijafdekking van de bestuurdersstoel Opel Meriva B

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:41
Mijn vraag:
Is het redelijk simpel om een kunststof zijafdekking van de bestuurdersstoel te vervangen?
Is dat een kwestie van een paar schroefjes losdraaien en vervangen of moeten er nog meer onderdelen los worden gemaakt?

En weet iemand hoe zo'n kap precies heet?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Opel Meriva B 2015.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb gezocht op YouTube of ik een filmpje kon vinden hoe je deze demonteert maar ik kan er geen filmpjes over vinden. Ik denk dat ik ook niet de juiste benaming gebruik want ik weet niet precies hoe dit heet.

Hierbij wat foto's ervan:
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/kap0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/kap1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/kap2.jpg

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:34
Je hebt hem dus al los gekregen:? Hoe moeilijk was dat?Het vervangen is net zo moeilijk :) Meestal werkt het met een klik systeem... al lijkt die bij jou afgebroken.

• knorde
99ruud99 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:17:
Je hebt hem dus al los gekregen:? Hoe moeilijk was dat?Het vervangen is net zo moeilijk :) Meestal werkt het met een klik systeem... al lijkt die bij jou afgebroken.
Hij zit alleen aan die kant los en doordat hij afgebroken is aan die kant wil ik hem vervangen voor een hele.
Ik heb deze dus niet bewust los gekregen maar die kant zit los doordat hij afgebroken is.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:34
Gezien je auto 10 jaar is zou ik bij de sloop langsgaan voor dit onderdeel. Grote kans dat ze wel zo'n auto hebben, en dat je er voor een leuke prijs een mag meenemen (zelf eraf te halen).

Je kan nu vast bij je eigen houder kijken hoe je hem eigenlijk los had moeten halen, en oefenen met erop zetten, hij is toch al kapot.

• knorde
99ruud99 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:24:
Gezien je auto 10 jaar is zou ik bij de sloop langsgaan voor dit onderdeel. Grote kans dat ze wel zo'n auto hebben, en dat je er voor een leuke prijs een mag meenemen (zelf eraf te halen).

Je kan nu vast bij je eigen houder kijken hoe je hem eigenlijk los had moeten halen, en oefenen met erop zetten, hij is toch al kapot.
Hier in het dorp zit geen sloperij, daar moet ik wel een stuk voor rijden. Overigens wel een prima idee, dat heb ik vaker gedaan bij onderdelen vervangen. Echter wil ik voor die tijd wel helder hebben hoe dat vervangen gaat. Normaal kijk ik daar YouTube filmpjes van zodat ik weet hoe het moet zonder andere onderdelen te slopen.

Daardoor blijven de oorspronkelijke vragen staan:
Is het redelijk simpel om een kunststof zijafdekking van de bestuurdersstoel te vervangen?
Is dat een kwestie van een paar schroefjes losdraaien en vervangen of moeten er nog meer onderdelen los worden gemaakt?

En weet iemand hoe zo'n kap precies heet?