WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Lage gemiddelde scores

Pagina: 1
Acties:

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-06 07:48
Ben ik de enige die vind dat gemiddeld er erg lage scores gegeven worden op frontpage reacties?

Ik zie zo veel reacties die inhoudelijk gewoon aansluiten bij het artikel maar een "0" krijgen. Sterke inhoudelijke reacties staan meestal op een 1, of zelfs 0 als de mening controversieel is.

Dit gaat specifiek niet om mijn eigen posts, maar ik merk dat ik structuur dingen "omhoog" aan het voten ben en eigenlijk nooit lager dan de huidige score beoordeel.

Zie ik het verkeerd, is dit een mentaliteit dingetje? Of zijn de snelle mods mensen die standaard alles op 0 gooien en volgt de rest braaf zonder eigen oordeel?

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik merk sinds een half jaar hetzelfde, vooral het 'meningmodden' lijkt weer meer terug te komen (ben ik het met je eens dan +1 of zelfs hoger, ben je van de verkeerde mening dan 0 of -1).

de spelregels op tweakers wijken af, en mogelijk door de (nieuwe) influx ivm popularisering van tweakers (.?dpg?) nu dus meer gebruikers die "op z'n internets" stemmen ipv volgens de huisregels.

het trekt meestal wel redelijk goed door het gemiddelde, maar het valt inderdaad op.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:33

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind ook dat de scores erg laag zien. Dat speelt al jaren, zie bv Structureel te laag gemod

Mijn huidige visie is dat we:
a). te weinig moderatoren hebben waardoor "wisdom-of-the-crowd" niet goed werkt en de sore vaak afhangt van een enkele stem.

b). veel moderatoren zich meer als politie-agent opstellen dan als gespreksbegeleider.
Het strict uitvoeren van de richtlijnen is een doel geworden, in plaats van de richlijnen te gebruiken als hulpmiddel.

c). dat de richtlijnen steeds strenger worden uitgelegd. Minpunten worden veel zwaarder gewogen dan pluspunten. De richtlijnen die gaan over wanneer er punten "moeten" worden afgetrokken en voorwaarden voor hogere scores. Het is vrijwel onmogelijk geworden om nog een +3 te krijgen omdat suggesties uit richtlijnen inmiddels als eisen worden uitgelegd.
Bv de interpretatie van een "expert" is of wat telt als "eigen ervaring" of "bron".

Daardoor haalt gemiddeld nog maar 1 post per dag de +3 en een flink deel daarvan lijkt er vooral "door heen geglipt" te zijn en is niet wezenlijk anders dan veel posts die maar een +1 hebben gekregen.

Overigens zit het aantal +2 reacties al een tijdje in de lift. Die waren ook bijna verdwenen maar de afgelopen maanden komt een significant groter deel van de posts op +2.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.