WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Is dit een echte SSD?

Pagina: 1
Acties:

• koper123
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 08:11
Online zijn veel nep-ssd's te vinden. Zie ook YouTube: Pas op: nep-SSD’s op Bol en Amazon! en review: Een externe ssd van 60TB voor 35 euro? Het kan (niet) op AliExpress

Nu is er een niet nader te noemen groot nederlands verkoopplatform waar die dingen ook op staan. Men weigert echter om klachten in behandeling te nemen en ze offline te halen tenzij je het product ook echt gekocht hebt. Dus nu heb ik er een gekocht want ik wil die troep offlne krijgen.

Na het indienen van een klacht komt nu het volgende struikelblok. Men claimt niet met zekerheid vast te kunnen stellen dat het een namaak ssd is omdat men niet weet hoe een ssd eruitziet, en de eerstelijns behandelaar aangeeft er eigenlijk ook gewoon geen verstand van te hebben. Op die manier zit je al vrij snel in de situatie dat je het niet vast kunt stellen. Helaas heeft interne escalatie tot nu toe ook nog geen resultaat gehad. Dit topic is bedoeld om me wat ondersteunend materiaal in die discussie te teven want nu gaat het in cirkeltjes.

zoals jullie wel zullen weten is dit een ssd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDCDtpbpok1jZxdwE_yw9DcEr78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7EzDLcQDtjFf8BA3n08CljaQ.png?f=fotoalbum_large

en dit is wat ik ontvangen heb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U49S-yZ4wBbYDaoTIl2OeaDLNv8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yn9dTEdniSFbSUEGmVS6TNZ7.png?f=user_large

Nu vindt het betreffende platform het lastig om te bepalen of dit nep is. Ik stel dat de onderste nep is want de vorm en aansluitingen van een ssd zijn gestandaardiseerd. De onderste is geen ssd want:
  • geen ronde inkeping
  • kleiner
  • andere lengte/breedte verhoudingen
  • die usb poort hoort daar niet
  • het rijtje goudkleurige connectoren ontbreekt
Feitelijk is dit ding een usb stick in een mooie behuizing. Je ziet hem zelfs onder die smeltlijm nog zitten, en de waarde is een paar euro max. Plus dat hij ook nog eens niet goed werkt omdat hij softwarematig doet alsof het een paar terabyte ipv de werkelijke paar gigabyte is.

Hier zitten de experts. "is de onderste foto wel of geen ssd?"

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13

Reinier

\o/

Het is technisch gezien nog steeds een SSD. Maar in een andere form factor ;)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:18

Croga

The Unreasonable Man

De foto die je plaats van "Dit is een SSD" is niet de enige vorm van een SSD. Er zijn hele stapels vormen die een SSD aan kan nemen. Ja, die zijn allemaal gestandaardiseerd maar wat je toont is een m.2 standaard terwijl er ook gerust de 2.5" standaard en ook de USB standaard bestaan.

Zoals Reinier stelt; in de pure definitie is het een SSD. Het is opslag die zich op een vast medium bevindt. Dat is dus ook niet de discussie die je moet voeren. De discussie over opslagruimte is een veel duidelijkere: Je hebt betaald voor een bepaalde hoeveelheid opslag, dit ding biedt die opslag niet. Daarmee voldoet hij niet aan wat je kunt verwachten van wat je besteld hebt en is het dus nonconform. Dat is het enige wat voor jou interessant is.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:16

Detmer

Professioneel prutser

Croga schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:46:
De discussie over opslagruimte is een veel duidelijkere: Je hebt betaald voor een bepaalde hoeveelheid opslag, dit ding biedt die opslag niet. Daarmee voldoet hij niet aan wat je kunt verwachten van wat je besteld hebt en is het dus nonconform. Dat is het enige wat voor jou interessant is.
Dit lijkt een USB-stick 'vermomd' als SSD? Dan zou je ook nog naar de snelheden kunnen kijken. Die worden waarschijnlijk ook niet gehaald.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:46

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Maak het jezelf makkelijker:
Plus dat hij ook nog eens niet goed werkt omdat hij softwarematig doet alsof het een paar terabyte ipv de werkelijke paar gigabyte is.
Peuter de SD kaart eruit en lees de feitelijke opslag af. Dat kun je gebruiken.
Verder: er zal in de specs staan dat het een bepaalde snelheid heeft en bepaalde merk & type en daar voldoet dit ook niet aan.

Dat de specifieke winkel dit niet oppakt klopt: het laten verhandelen van rotzooi is rendabeler dan er iets aan doen. We leven in een moraal loze periode.

Er zijn overigens wel consumenten programma’s geïnteresseerd én de originele échte leverancier kun je aanschrijven dat hun product niet deugt ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Er is een meldingsknop, ik zeg allemaal even collectief rammen op de knop.

[ Voor 30% gewijzigd door NiGeLaToR op 03-06-2026 07:59 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben het volkomen met je eens qua verwachtingen qua snelheid ed, maar je verwacht een apparaat met een m2-interface qua vorm factor. Er zijn meer smaken ssd op dat gebied.

Daarnaast: In hoeverre een usb-stick-in-een-frietbakje geen solid-state disk te noemen is weet ik oprecht niet zo goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 03-06-2026 07:58 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kijk eens naar deze foto's: eerste hit in Google:

Fake 2TB USB from AliExpress

Daar wordt ook een testmethode / tool genoemd.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 03-06-2026 08:07 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• koper123
@Reinier @Croga ok laat ik het anders stellen. Is dit wat algemeen gezien als een SSD gezien wordt? Ik realiseer me de nuances maar ik koos voor deze insteek omdat dit het makkelijkste uit te leggen leek te zijn.

als ik naar de rest van de aanbieding kijk ligt dit ook niet in de richting van waar je bij een usb stick aan denkt. Wat betreft conformiteit lijkt dat ding op de tweede foto me duidelijk niet aan te sluiten bij deze 'ultra snelle 2TB schijf' die aangeboden is.

[quote]Draagbare SSD Externe Harde Schijf 2TB USB 3.1 Interface . Hoge snelheid en massaopslag voor jouw laptop of pc.
Dankzij de USB3.1-interface biedt deze harde schijf ultrasnelle overdrachtssnelheden en uitzonderlijke betrouwbaarheid. Of je nu bestanden wilt opslaan, films wilt bekijken of back-ups wilt maken, deze solid-state drive biedt de perfecte oplossing voor jouw opslagbehoeften.

Waarom de Draagbare SSD Externe Harde Schijf 2TB een bestseller is:[/quote]

Hebben jullie nog een visie op hoe realistisch die 2TB is? :)

Overigens is de snelheid ergens rond de 10 mb/sec max.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Bor schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:57:
Kijk eens naar deze foto's: eerste hit in Google:

Fake 2TB USB from AliExpress
2tb voor 35€. Ik zeg doen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:00

Shunt

Boe

koper123 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:59:
@Reinier @Croga ok laat ik het anders stellen. Is dit wat algemeen gezien als een SSD gezien wordt? Ik realiseer me de nuances maar ik koos voor deze insteek omdat dit het makkelijkste uit te leggen leek te zijn.

als ik naar de rest van de aanbieding kijk ligt dit ook niet in de richting van waar je bij een usb stick aan denkt. Wat betreft conformiteit lijkt dat ding op de tweede foto me duidelijk niet aan te sluiten bij deze 'ultra snelle 2TB schijf' die aangeboden is.

[quote]Draagbare SSD Externe Harde Schijf 2TB USB 3.1 Interface . Hoge snelheid en massaopslag voor jouw laptop of pc.
Dankzij de USB3.1-interface biedt deze harde schijf ultrasnelle overdrachtssnelheden en uitzonderlijke betrouwbaarheid. Of je nu bestanden wilt opslaan, films wilt bekijken of back-ups wilt maken, deze solid-state drive biedt de perfecte oplossing voor jouw opslagbehoeften.

Waarom de Draagbare SSD Externe Harde Schijf 2TB een bestseller is:[/quote]

Hebben jullie nog een visie op hoe realistisch die 2TB is? :)

Overigens is de snelheid ergens rond de 10 mb/sec max.
Het is een USB 2 interface zover ik kan zien naar de USB stick in de open gemaakte behuizing. Kijk voor de grap eens wat een USB format memory stick van 2TB kost. Dit is honderd duizend procent geen zuivere koffie en gewoon een simpel 32 of 128gb usb stickje waar ze software op flashed hebben die doet alsof het 2TB is. Nadat hij de max capaciteit bereikt heeft gaat die gewoon lekker in het luchtledige schijven en ben je de data kwijt.

Verder draait de discussie nu om semantics een SSD heeft nooit direct een USB B aansluiting dat is of een vorm van SATA of pci express.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• koper123
NiGeLaToR schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:56:

[...]

Dat valt tegen. De opdruk is onleesbaar gemaakt en softwarematig is hij geformatteerd als 2TB. Wat hij natuurlijk niet is, en dus loopt hij na 16gb vast bij het schrijven omdat de schijf dan immers vol zit. Ik koos voor de insteek dat het er fysiek anders uitziet omdat dit verhaal van snelheid en capaciteit gewoon lastiger uit te leggen is aan een non-tech klantenservice. Maar afgezien van de semantische discussie of een usb stick wel of geen SSD is klopt er nog veel meer niet aan. Het is alleen lastiger over te brengen ben ik bang.

Ik zou eigenlijk gewoon willen dat die klantenservice even naar de eigen IT helpdesk belt. Na een lachsalvo van een minuut of 5 is elke twijfel daarna wel heel snel opgelost.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ah check, je kunt hier meer vinden:

https://www.howtogeek.com...yte-portable-hard-drives/

Zien er exact zo uit. Het melden is heel lastig maar als je het ‘autoriteit’ formulier kiest vind je een email adres met autoriteit@. Heb ze maar een emailtje gestuurd met de link naar howtogeek :)

Leuk nieuwsitem wel ;)

• koper123
Leuk nieuwsitem wel ;)
tja.

Dit is ook al de 5de bestelling. De eerste 4 hebben ertoe geleid dat de producten vrij snel offline gingen. Er was helaas wel 1,5 aangifte bij de politie voor nodig. Bij het vierde voorbeeld waren er ook ineens samen met die ene advertentie nog een stuk of 50 tegelijkertijd offline gehaald. Alleen deze ene blijft wat lastig. Ik lijk bij de klantenservice in het verkeerde bakje te zitten.. plus dat de verkoper volgens mij van mening is dat ik ipv hij de bron van de ellende ben omdat ik nu eenmaal degene ben die besloot die testbestelling te doen en aan de bel te trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door koper123 op 03-06-2026 08:11 ]

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:26
Denk dat de klantenservice ook even wat verder moet gaan kijken, als je naar de verkopers eigen site gaat, dat verkoopt die alleen oogmaskers van het merk Tresto.....

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:00

Shunt

Boe

koper123 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:10:
[...]

tja.

Dit is ook al de 5de bestelling. De eerste 4 hebben ertoe geleid dat de producten vrij snel offline gingen. Er was helaas wel 1,5 aangifte bij de politie voor nodig. Bij het vierde voorbeeld waren er ook ineens samen met die ene advertentie nog een stuk of 50 tegelijkertijd offline gehaald. Alleen deze ene blijft wat lastig. Ik lijk bij de klantenservice in het verkeerde bakje te zitten.. plus dat de verkoper volgens mij van mening is dat ik ipv hij de bron van de ellende ben omdat ik nu eenmaal degene ben die besloot die testbestelling te doen en aan de bel te trekken.
Je bent al 5x in de zelfde oplichting gestonken of je bent voor de rechtvaardigheid aan het strijden? :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

de 'externe SSD' heeft volgens specs de volgende snelheid: Lezen 30 MB/s Schrijven 30 MB/s
dit lijken mij snelheden die horen bij een SD-kaartje. Dan riekt dat naar misleiding omdat de specifieke SD technologie (SDSC, SDHC, SDXC) niet is genoemd (liegen bij omissie).
En als de werkelijke schijfruimte niet overeenkomt met de geadverteerde (bewust verkeerd geformatteerd om hogere waarde weer te geven), dan lijkt mij dat oplichting.

Als je een auto koopt met turbo en dat blijkt alleen een sticker te zijn met de letters 'turbo' op de kofferklep (en dus minder vermogen dan geadverteerd), dan word je daar toch ook niet blij van en gaat ermee terug?

[ Voor 17% gewijzigd door JJ Le Funk op 03-06-2026 08:46 ]

d:)b :henk d:)b

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

JJ Le Funk schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:27:

Als je een auto koopt met turbo en dat blijkt alleen een sticker te zijn met de letters 'turbo' op de kofferklep (en dus minder vermogen dan geadverteerd), dan word je daar toch ook niet blij van en gaat ermee terug?
Iedereen weet dat stickers auto's sneller maken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Shunt schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:24:
[...]

Je bent al 5x in de zelfde oplichting gestonken of je bent voor de rechtvaardigheid aan het strijden? :D
Hij geeft aan dat [winkel] alleen iets doet met een klacht van klanten. Dus is hij klant geworden. En nog een keer. En nog een keer.

@koper123 ik heb via dat email adres een reactie. Voor wat het waard is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcHXDoVD_XMkTyPP_4dGcs9x_C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dIs1trIynbzCwDvyZmnH6A1.jpg?f=fotoalbum_large

@JJ Le Funk newsflash:

review: Samsung T7 Shield - Externe ssd die wel wat kan hebben

Externe SSD’s jagen er zomaar 1.000MB/s doorheen anno 2026. 23MB/s is zelfs voor een SD of USB stick langzaam - in 2020.

[ Voor 21% gewijzigd door NiGeLaToR op 03-06-2026 09:09 ]

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:51
Ik ben met je eens dat het schandalig is dat een groot nederlands verkoopplatform dit te koop heeft staan.

Echter 2 TB voor € 34,95 dat bestaat niet.

Regel 1 van marktplaats: "als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo"

Uit de prijswatch:

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=externe+ssd

categorie: Interne ssd's

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:50

Kheos

FP ProMod
koper123 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:59:
Je stelt eigenlijk gewoon dezelfde vraag en krijgt dus hetzelfde antwoord? Ja, da's een SSD. Al was het een zelfgesoldeerde 16MB USB stick sleutelhanger met plakband in een eierdoosje geplakt, dan was het nog steeds een SSD. Dat is een lijn die je echt niet wil volgen.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Je kan beter gewoon een review onder het product achterlaten nu dat je hem gekocht hebt. Maar ja, technisch gezien is dit een trage, onbetrouwbare SSD. Het feit dat er slechts 16GB op kan is natuurlijk hetgene waar je op moet klagen. Maar dan gaat men het van aan de kant van de verkoper mogelijks op een productiefout steken.

Leuker wordt het voor mensen die vooral kleinere bestanden schrijven, want daar heb ik al exemplaren gezien die gewoon andere bestanden beginnen te overschrijven in plaats van een foutmelding te geven.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
Een SSD (solid state drive) is natuurlijk op zijn simpelst gezegd flashgeheugen met een microcontroller om het aantal read/writes en de hoeveelheid aan opslag in goede banen te leiden. Het heeft dus geen schjif en die benaming klopt dus al niet.

Een SSD kan natuurlijk een M2 formfactor zijn met een NVME aansluiting zoals bij de meeste moderne SSD's, maar hiervoor was SATA populair en zag de SSD er gewoon uit als een iets plattere 2.5" HDD (Hard Disk Drive oftewel een harde schijf).
PCI kan ook en mijn eerste SSD was 16 GB en zag eruit als een Wifi kaartje met een msata connector. (back in 2008). Een bridge naar USB3.1 zou zeker kunnen als onderdeel van de externe behuizing.

Een "gewone" USB-drive zoals jij bedoelt is dan gewoon flashgeheugen zonder microcontroller, alhoewel je dit criterium de laatse 15 jaar eigenlijk ook niet meer kan gebruiken als het verschil tussen een USB drive en een SSD. En dan durf ik zelfs tot dezelfde conclusie als @Kheos te komen: een 16 MB usb-drive is ook een Solid State Drive :)

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
Je zou het nog op de opslag kunnen gooien i.p.v. of het een SSD is of niet.
Ik gebruik altijd dit tooltje: https://validrive.org/ die probeerd elke sector te schrijven en dan te valideren en kan ook een rapportje uitdraaien.

Maar aan je verhaal te horen weet de winkel waar je dit gekocht hebt heel goed wat ze verkopen en gaan ze hier niets aan veranderen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Speedster schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:31:
Ik ben met je eens dat het schandalig is dat een groot nederlands verkoopplatform dit te koop heeft staan.

Echter 2 TB voor € 34,95 dat bestaat niet.

Regel 1 van marktplaats: "als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo"

Uit de prijswatch:

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=externe+ssd

categorie: Interne ssd's
Hoe weten Sjors en Gerda dat?

Tis gewoon een probleem dat webshops 'marketplaces' worden en vervolgens hun handen van de kwaliteit en betrouwbaarheid afhalen.

Recent akkefietje met een retour: had bewijs dat het retour gezonden was van PostNL, handelaar weigert terug te betalen want niet geretourneerd en uiteindelijk schikt Bol.com. Daarvoor keer TV besteld van type X, krijg type Y (met stickers over de type aanduiding geplakt, wist al genoeg toen die in de gang stond. Retour gestuurd, bol.com geïnformeerd en doet niets en de andere blauwe winkel met een glimlach alsnog de juiste laten bezorgen. Met een glimlach.

Vind het vooral jammer van de winkel, tis nu net zo veilig om op Amazon of Ali te bestellen. Retouren werken daar ook.

Maargoed: er zijn dus veel verkopers van namaak- of netproducten en dat gaat blijkbaar niet veranderen. Wat is de volgende stap: ACM of NVWA oid?

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:51
NiGeLaToR schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:52:
[...]

Hoe weten Sjors en Gerda dat?

Tis gewoon een probleem dat webshops 'marketplaces' worden en vervolgens hun handen van de kwaliteit en betrouwbaarheid afhalen.

Recent akkefietje met een retour: had bewijs dat het retour gezonden was van PostNL, handelaar weigert terug te betalen want niet geretourneerd en uiteindelijk schikt Bol.com. Daarvoor keer TV besteld van type X, krijg type Y (met stickers over de type aanduiding geplakt, wist al genoeg toen die in de gang stond. Retour gestuurd, bol.com geïnformeerd en doet niets en de andere blauwe winkel met een glimlach alsnog de juiste laten bezorgen. Met een glimlach.

Vind het vooral jammer van de winkel, tis nu net zo veilig om op Amazon of Ali te bestellen. Retouren werken daar ook.

Maargoed: er zijn dus veel verkopers van namaak- of netproducten en dat gaat blijkbaar niet veranderen. Wat is de volgende stap: ACM of NVWA oid?
Sjors en Gerda hebben internet. Dus ook Sjors en Gerda kunnen even verder kijken of de "aanbieding" niet te mooi is om waar te zijn. Het gaat hier niet om een klein prijs verschil.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Speedster schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:04:
[...]

Sjors en Gerda hebben internet. Dus ook Sjors en Gerda kunnen even verder kijken of de "aanbieding" niet te mooi is om waar te zijn. Het gaat hier niet om een klein prijs verschil.
Ok, das projectie & wensdenken - hoe zou het zijn als een gerenommeerde webwinkel gewoon geen namaak- en nep producten verkoopt?

We hebben duidelijk volledig afwijkende verwachtingen van de betreffende winkel.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:07

Harrie

NederVlaming

NiGeLaToR schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:56:

[...]

Verder: er zal in de specs staan dat het een bepaalde snelheid heeft en bepaalde merk & type en daar voldoet dit ook niet aan.

Dat de specifieke winkel dit niet oppakt klopt: het laten verhandelen van rotzooi is rendabeler dan er iets aan doen. We leven in een moraal loze periode.

Er zijn overigens wel consumenten programma’s geïnteresseerd én de originele échte leverancier kun je aanschrijven dat hun product niet deugt ;)

***members only***

Er is een meldingsknop, ik zeg allemaal even collectief rammen op de knop.
Misschien heeft het geholpen, want het staat nu op niet leverbaar.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Harrie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:31:
[...]

Niet getreurd, voor een tientje meer heb je maar liefst 4TB!!
*knip* doe maar niet (ondanks dat de ad inmiddels niet meer bestaat)

[ Voor 36% gewijzigd door br00ky op 03-06-2026 18:38 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Harrie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:31:
[...]

Verhip!

Helaas heeft @evilution een punt, net als TS al zag, laat er 1 afhalen, krijg er tig voor terug.

Pagina: 1