WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Nat bittumen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zimmert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:49
Mijn vraag
Nat Bittumen

beste allemaal

vandaag viel het me na de regenbuien op dat er een strook van bittumen op mijn dak nat lijkt opzichte van de rest op het schuine dak
dit ziet er niet helemaal normaal uit. Is me nier eerder opgevallen.

Binnenshuis niks te zien

Bijgevoegd een foto. Rood omkaderd is het probleem. Ik krijg de foto niet beter/scherperAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-8t0KdIfI3cLmcmhgg14EzYsv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1nCsxOJyKtwJ9u0YcavEvr1.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bedoel je die horizontale streep in het midden? Dat lijkt me gewoon het stuk waar 2 stukken bitumen over elkaar liggen. Verder zie ik niets op die foto dat natter lijkt.

• zimmert
Nee t is moeilijk op de foto te zetten. Maar in t rode vlak is het echter een stuk donkerder dan al de rest.

• zimmert
Dit is een andere foto Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WujztRIwp-CgMz-9gz-8oANNZUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHZ6ze0Cv245WGdv8iwsmjRf.jpg?f=fotoalbum_large

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, het is minimaal donkerder, maar het contrast van die foto is niet heel hoog, dus je ziet echt niet of het kleurverschil is, of misschien gewoon een stuk dat van een andere rol komt, dat net een andere kleur heeft.

Als je geen vocht aan de binnenkant ziet of meet, dan zou ik me er niet heel druk om maken. Dicht is dicht.

• zimmert
Kleur verschil Is er zeker. Echter zag net ook bij t hardlopen wat andere daken uit de buurt met dezelfde schuine daken die het en der ook natte plekken hadden.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:26

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zou eerst eens kijken of het écht een natte plek is, of gewoon een stuk bitumen (met één t) dat net een andere kleur heeft.
Het zou wel vreemd zijn als precies dat vierkante stuk nat is. Je ziet dat het hele dak uit vierkante vlakken bestaat, dus ik denk zelf dat het gewoon kleurverschil is.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien verschillende merken/rollen bitumen door elkaar gebruikt. 'Nat' lijkt me een voorbarige en zeer onwaarschijnlijke aanname.

En als je het echt zeker wil weten: klim even op het platte dak ernaast, dan kun je het en beter zien, en een betere foto maken ;)

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06 17:33
Heb je een drone of ken je iemand met zon ding? Kun je even dichtbij kijken als de buren er ok mee zijn...

• de gier
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 13:51
Is waarschijnlijk de wind ,die de rest vh dak eerder droog blaast.of een andere rol dakbedekking,
Het kan iedergeval geen kwaad. De natte plek zit aan de buitenkant. Werk al 35 jaar op het dak .. zou me verbazen als het dak zo verzadigt zou zijn dat het gaat glimmen.. grt

• zimmert
Het is als je kijkt naar de zon en de stand van de zon gedurende de dag t.o.v. het dak inderdaad het stuk wat in de middag het minst in de zon staat cq "droogt"

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als de dakbedekking nat is, kun je beter de overlap zien die eronder zit.

Die kan van een onderlaag zijn, isolatie, oude dakbedekking, maar dat is voor ons gissen.

In ieder geval kan het in de meeste gevallen een kwaad, maar het valt op.

Tweakers Discord

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:21
Misschien is dat het punt waar het regenwater naar beneden sijpelt. Laagste punt/afschot naar dat deel?

Of een deel dat door invloeden minder snel opdroogt.

Lijkt niks bijzonders iig

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

Pagina: 1