Hoe kan ik zien welke poorten open staan op mijn suse 7.0 bak? met netstat -plu of -plt krijg ik nog niet echt de poorten te zien wat ik wel wil zien... en ik wil niet een portscanner oid draaien, moet toch wel mogelijk zijn om et op de een of andere manier te tonen ?
Post je IP maar ff, dan kijken we wel
Mijn ip is 213.265.1.109 maar ik wil liever zelf kijken op mn eigenbak. Dat moet toch vast ook wel kunnen ?
wat is er mis dan met netstat -pl[u|t]?
Oh je wilt de poortnummers... voeg dan -n toe, of zoek de namen van de services op in /etc/services, alwaar het poortnummer vermeld staat
Oh je wilt de poortnummers... voeg dan -n toe, of zoek de namen van de services op in /etc/services, alwaar het poortnummer vermeld staat
Ik frut, dus ik epibreer
hmm ja dat lijkt er meer op
(netstat -pltn)
maar volgens mij staan er nu meer poorten dan voor de buitenwereld echt zo is, volgens mij laat hij ook andere poorten zien? staat nl best veel open.
maar volgens mij staan er nu meer poorten dan voor de buitenwereld echt zo is, volgens mij laat hij ook andere poorten zien? staat nl best veel open.
Doe dat IP maar weer weg, joh. Dat was maar een geintje en lokt alleen maar nare mensen uit om je bak te hacken. De poorten die openstaan zijn:
Ik heb ff gechecked:
(Dit post ik pas als je je IP weer weg hebt gehaald. Voor de zekerheid
)
Ik heb ff gechecked:
(Dit post ik pas als je je IP weer weg hebt gehaald. Voor de zekerheid
nou, hij laat alleen poorten zien waarop "geluisterd" wordt. Dat betekend natuurlijk niet direct dat er "van buitenaf" iets mee gedaan kan worden.Op vrijdag 21 september 2001 10:16 schreef robbertb het volgende:
hmm ja dat lijkt er meer op(netstat -pltn)
Je firewall rules moeten dit natuurlijk beperken.
Ik frut, dus ik epibreer
Je kunt écht beter die post met je IP ff wijzigen of weghalen. Ik post die poorten écht niet eerder dan dat. Dat zou het anders voor kwaadwillenden wel heel makkelijk maken
Ik heb net een ping gedaan naar het IP Adres van hem, maar hij staat op dit moment uit!
Daarna heb ik nog een Tracert gedaan en daar zag ik iets wat ik niet thuis kan brengen, iemand een idee?
3 63 ms 31 ms 31 ms AR1.UTrecht.surf.net
4 47 ms 32 ms 31 ms AR2.Utrecht.surf.net
5 47 ms 62 ms 47 ms BR7.Amsterdam.surf.net
6 31 ms 47 ms 47 ms BR1.Delft.surf.net
7 16 ms 31 ms 31 ms BR2.Eindhoven.surf.net
8 63 ms 78 ms 63 ms BR2.Enschede.surf.net
9 31 ms 32 ms 46 ms BR6.Amsterdam.surf.net
10 31 ms 63 ms 47 ms BR3.Amsterdam.surf.net
Bij "Hop" 7 is hij in amsterdam, dan gaat hij langs delft en nog een paar steden, en daarna bij 9 komt hij weer terug bij Amsterdam.
QUE?
PS. dat ik een ping gedaan heb is alleen om te kijken of hij wel of niet aanstond, anders had ik hem een mailtje gestuurd. Ik wil(de) niets bij hem gaan uitvreten!
Daarna heb ik nog een Tracert gedaan en daar zag ik iets wat ik niet thuis kan brengen, iemand een idee?
3 63 ms 31 ms 31 ms AR1.UTrecht.surf.net
4 47 ms 32 ms 31 ms AR2.Utrecht.surf.net
5 47 ms 62 ms 47 ms BR7.Amsterdam.surf.net
6 31 ms 47 ms 47 ms BR1.Delft.surf.net
7 16 ms 31 ms 31 ms BR2.Eindhoven.surf.net
8 63 ms 78 ms 63 ms BR2.Enschede.surf.net
9 31 ms 32 ms 46 ms BR6.Amsterdam.surf.net
10 31 ms 63 ms 47 ms BR3.Amsterdam.surf.net
Bij "Hop" 7 is hij in amsterdam, dan gaat hij langs delft en nog een paar steden, en daarna bij 9 komt hij weer terug bij Amsterdam.
QUE?
PS. dat ik een ping gedaan heb is alleen om te kijken of hij wel of niet aanstond, anders had ik hem een mailtje gestuurd. Ik wil(de) niets bij hem gaan uitvreten!
Gek ja, maar dat surfnet is zó snel, misschien dat ze hem ff omgeroute hebben omdat het te druk was ergens ofzow...
Pagina: 1