Goedendag, heb veel gelezen, geeft te veel mogelijkheden voor mij, ben ik volgend jaar nog bezig met studeren en uitproberen wat voor mij de best oplossing is.
Was bij KPN deze had geen glasvezel voor mijn adres, snelheid was erg matig en wisselend, daarom overgestapt naar Odido, deze had glasvezel reeds binnen in mijn pand.
Heb WebVisonAlert voor afstandsbeheer van kantoren draaien met alarmmelding,
instelling was, inlog met ip adres. dan ga je naar een inlogscherm.:strip_exif()/f/image/SBwYk44aJXUCHV6n0zsThkvU.png?f=user_large)
Draaide goed mail werd gezonden en ontvangen.
Volgende problemen heb ik nu
Extern IP wordt regelmatig veranderd, reeds 2 ip adressen gehad in een korte tijd,
De alarmmeldingen worden niet meer doorgestuurd, zag wel met lookup dat ze wel worden ontvangen, maar niet doorgestuurd door SMTP mail server
Zover ik het begrijp komt is deze mailserver wel bereikbaar geeft het alleen niet door..
:strip_exif()/f/image/pcl8NbQUwtP9rtzyxUccMVfC.png?f=user_large)
Heb een Google Workspace Business Plus abonnement, eigen domeinnaam.
2de probleem het extern ip adres wordt vaker gewisseld,
normaal werd altijd via een IP ingelogd dus nu een probleem,
hoe stel je de DNS in ben een Meet®el engineer, maar deze logica begrijp ik niet helemaal
Mijn Modem kan dat schijnbaar, ik kom door de vele mogelijkheden niet snel verder,
zyxel EX5601-T1
/f/image/xmaX0sZreuvZE8Lj5lHgxowb.png?f=fotoalbum_large)
Waar of bij wie kan ik terecht voor een snelle cursus of uitleg?
Ben zoals vele Tweakers niet graag afhankelijk.
Was bij KPN deze had geen glasvezel voor mijn adres, snelheid was erg matig en wisselend, daarom overgestapt naar Odido, deze had glasvezel reeds binnen in mijn pand.
Heb WebVisonAlert voor afstandsbeheer van kantoren draaien met alarmmelding,
instelling was, inlog met ip adres. dan ga je naar een inlogscherm.
:strip_exif()/f/image/SBwYk44aJXUCHV6n0zsThkvU.png?f=user_large)
Draaide goed mail werd gezonden en ontvangen.
Volgende problemen heb ik nu
Extern IP wordt regelmatig veranderd, reeds 2 ip adressen gehad in een korte tijd,
De alarmmeldingen worden niet meer doorgestuurd, zag wel met lookup dat ze wel worden ontvangen, maar niet doorgestuurd door SMTP mail server
![]() |
Heb een Google Workspace Business Plus abonnement, eigen domeinnaam.
2de probleem het extern ip adres wordt vaker gewisseld,
normaal werd altijd via een IP ingelogd dus nu een probleem,
hoe stel je de DNS in ben een Meet®el engineer, maar deze logica begrijp ik niet helemaal
Mijn Modem kan dat schijnbaar, ik kom door de vele mogelijkheden niet snel verder,
zyxel EX5601-T1
/f/image/xmaX0sZreuvZE8Lj5lHgxowb.png?f=fotoalbum_large)
Waar of bij wie kan ik terecht voor een snelle cursus of uitleg?
Ben zoals vele Tweakers niet graag afhankelijk.
[ Voor 96% gewijzigd door P1 modubus op 01-06-2026 13:29 ]
:strip_exif()/f/image/ULR1HjThT2653XhZSt6bZtcA.png?f=user_large)