WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Pc casten naar TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paulllllll
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-06 23:57
Binnekort ga ik mijn kantoor verplaatsen van de woonkamer naar aparte ruimte op de eerste verdieping. Dat houdt ook in dat ik beneden niet meer kan gamen.

Zijn er manieren om mijn pc bijvoorbeeld te casten naar de tv in woonkamer, zodat ik daar soms wel kan gamen? Het liefste zou ik dan vanaf de bank met een draadloze muis/toetsenbord de pc kunnen besturen.

Alleen casten van beeld is dus niet voldoende.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Amd gpu en processor, samsung tv

Alle reacties

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:20
Kijk eens naar Moonlight in combinatie met Sunshine. Of Artemis in combinatie met Apollo. Zie github en reddit voor meer info.

Je hebt dan wel iets nodig wat je aan je TV kunt hangen zodat bovenstaande software erop kan draaien.

Hierbij kun je denken aan een minipc of een console (xbox, playstation) of mediaspeler zoals een Nvidia Shield.

Misschien dat je TV het ook kan, maar die info geef je niet. zie de website van moonlight om een indruk te krijgen waarop het allemaal kan draaien.

[ Voor 59% gewijzigd door DeTjuk op 02-06-2026 11:25 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Wat mag het kosten en hoeveel moeite wil je er voor doen?

Een oplossing is een fiber KVM extender. Daarvoor heb je een optische glasvezelkabel nodig tussen je tv en kantoor en dan iets zoals dit.

Spel en typfouten voorbehouden

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Paulllllll

Je topic voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen en eisen die we daar aan stellen. Zou je het volgende willen toevoegen aan je topic:

Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
Wat is je budget?
Wat voor hardware gebruik je?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen en komen we niet aanzetten met zaken die je zelf ook al geprobeerd hebt.

• Paulllllll
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-06 23:57
Dankjewel! Ik ga eens kijken naar moonshine/sunshine of een nvidia shield.

Het liefste wil ik niet zoveel moeite doen en niet al te duur. Het is om soms op de bank een spelletje te spelen, dus als het makkelijk en goedkoop kan, graag. Anders wordt het altijd naar boven gaan.