WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Delta COAX extern ipv4 veranderd en niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 08:35
Mijn vraag:
Sinds afgelopen weekend is mijn externe ipv4 IP-adres veranderd en sindsdien kan ik niets meer remote benaderen.
In het modem zag ik zondag avond dat de uptime 14 uur was, dus het is ergens in de nacht van zaterdag op zondag gebeurd. Het gaat om een coax abonnement in Zeeland.

Zodra ik bijvoorbeeld Plex wil benaderen via 64.xx.xx.xx:32400 kom ik er niet meer bij. Dit ipadres zoek ik via www.myip.nl. Dit is 1 van de voorbeelden, mijn homeassistant is ook niet meer te benaderen via ip. Het is dus echt dat het niet meer te benaderen is via het externe ipv4-adres.

In het modem vind ik ook een 193.xx.xx.xx public adres, maar ook die werkt niet.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Of een idee hoe ik dit oplos?

Beste antwoord (via StoOker op 02-06-2026 12:51)

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-06 11:39
Het lijkt erop dat je bent overgezet naar CGNAT. Dat kun je (volgens mij via je klantenomgeving van Delta) terugdraaien. Anders contact zoeken met helpdesk en vragen om een dynamisch ip.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-06 11:39
Het lijkt erop dat je bent overgezet naar CGNAT. Dat kun je (volgens mij via je klantenomgeving van Delta) terugdraaien. Anders contact zoeken met helpdesk en vragen om een dynamisch ip.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Een ander alternief is gebruik maken van een eigen domeinnaam icm de Zero Trust tunnels van Cloudflare.

Heeft geijk als voordeel dat al het verkeer van je webservers met TLS encryptie over het web gaat.

Spel en typfouten voorbehouden

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:45
Welk adres zie je in je router of modem? Als dit begint met 100.64 t/m 100.127 dan zit je nu via CGNAT en zul je even contact op moeten nemen met de klantenservice.

• StoOker
Dan ben ik over gezet op CGNAT en is dat het probleem. Ik vermoedde al zoiets, maar wist niet zeker of Delta dit ook al gebruikte.

Bedankt voor de hulp ik ga contact met ze opnemen.

• StoOker
Geregeld via de klantenservice chat. bedankt voor de snelle hulp allen :)
Pagina: 1