WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

HP Probook 650 G2 met bit locker defender

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 19:43
Ik heb van mijn dochter een probook hp 650 G2 gekregen . Er zit een bit locker defender op (code onbekend .) Ik kan dus niets openen . Maar dat is niet mijn vraag . Ik wil alles wissen en meteen en nieuw besturing systeem plaatsen nl met een DVD van win 10 . Is dit mogelijk ?. Ales al geprobeerd maar loop steeds vast op die Bit Locker defender
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
.software die ik zou willen gebruiken is WIN 10..(staat nu ook waarschijnlijk win 10 op )

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al van alles geprobeerd voor hem op te starten vanop de CD ,( deze draait wel ) .Gebruik bij starten de toetsen combinatie Esc en dan F9 ,F10 enz . Kan wel in de diagnose geraken en harde schrijf testen en geheugen , maar anders niet .Weet iemand raad of is dit onmogelijk om hem nog te gebruiken ? Met dank

Alle reacties

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 15:23
Insert windows 10 en niet meer ondersteund waarschuwing. :)

Normaal kan je gewoon de schijf wissen en opnieuw windows installeren. Bij HP is de bootmenu knop F9, en als alternatief ESC om alle opstart opties te krijgen.

Waarom maak je geen USB via de media creation tool van microsoft i.p.v. een ouderwetse DVD? Dan heb je meteen de laatste versie en het installeren is veel sneller.
Installatiemedia voor Windows maken - Microsoft Ondersteuning

Als dit niet lukt kan je nog even de schijf leeg maken via een andere pc, dan kan de laptop ook niet meer de oude bitlocked windows proberen te starten.
Let op dat je de juiste schijf kiest aangezien onderstaande alles verwijderd wat op de schijf staat!
1) Hang de schijf aan een andere pc.
2) Start CMD als admin en typ in:
code:
1
diskpart
3) Geef een overzicht van de schijven:
code:
1
list disk
4) LET OP! Selecteer de juiste schijf: Voorbeeld: select disk 3
code:
1
select disk (Schijf nummer)
5) controleer of de juiste schijf actief is, de actieve schijf heeft een sterretje voor de naam:
code:
1
list disk
6) Verwijder alle partities en data op de schijf:
code:
1
clean
7) Sluit diskpart:
code:
1
exit
Meer info:
https://www.windowscentra...using-diskpart-windows-10

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 19:43
Bedankt , net getest ,ik had nog een stick liggen van win 10 . Maar niets lukt . hij vraagt zelfs naar het paswoord van de Bios . Je moet weten dit is een pc met zeer vertrouwelijke informatie (loon berekeningen van bedrijven enz ). die mij niet interesseren . Ik wilde gewoon die pc gebruiken voor mijn hobby . Bedankt in elk geval ik ga het hier bij laten . .Deze pc hoort thuis op het container park .Zal hem voor volledig onklaar maken

Toch hartelijke dank

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:19
hobbyist-pc schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:02:
Bedankt , net getest ,ik had nog een stick liggen van win 10 . Maar niets lukt . hij vraagt zelfs naar het paswoord van de Bios . Je moet weten dit is een pc met zeer vertrouwelijke informatie (loon berekeningen van bedrijven enz ). die mij niet interesseren . Ik wilde gewoon die pc gebruiken voor mijn hobby . Bedankt in elk geval ik ga het hier bij laten . .Deze pc hoort thuis op het container park .Zal hem voor volledig onklaar maken
Maar heb je nu een password voor de bios of niet?
Je kon toch opstarten van DVD/USB?
Zo ja dan kan je het password toch resetten/weghalen.
Probook 650 G2's zijn nog prima laptops voor "hobby".
Ik heb er recent nog eentje hier via Tweakers V/A, draait ook nog prima Windows 11 met "hobby" workaround.

Als je alleen een bootup/power on password hebt maar geen Administrator password is dat wel vervelend natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 03-06-2026 20:52 ]