Op 5 mei kwam er een man aan de deur die vertelde dat hij voor de riolering en afvoer kwam. Hij zei dat hij iedere 3 jaar langskomt voor koopwoningen. Ik zei dat ik daar nog nooit van heb gehoord, maar wel benieuwd was waar dit over gaat. Op mij kwam het over alsof hij van de VVE of vanuit de gemeente kwam. Ik heb mijn gegevens achtergelaten en een handtekening gezet. Hij zei dat hij over 2 weken terug zou bellen om te checken of ik hiermee door wil gaan. Ondertussen had ik per ongeluk de folder weggegooid en wist ik niet meer om welk bedrijf dit ging. Ze hebben mij niet meer gebeld en ook niet gemaild. Ik heb nog geprobeerd te achterhalen om welk bedrijf het ging, maar dat kon ik niet meer herleiden. Ik heb wel nog de beelden van de deurbelcamera, maar daar heb ik de naam niet gehoord en kon ik het ook niet zien aan de kleding.
Inmiddels zijn we bijna een maand verder en krijg ik een brief voor de eerste betaling van het abonnement. Daarna heb ik meteen gebeld met de klantenservice en ze zeiden dat ik mij via het opzegformulier kan afmelden. Dit heb ik gedaan, maar daar staat dat je een email ontvangt waarbij je op een link moet klikken om de opzegging te bevestigen. Ik heb nog een keer gebeld en gevraagd of ze mijn opzegging hebben ontvangen. Dat kon ze niet zien, dus ze zei dat ik een email kon sturen. Dat heb ik gedaan, maar toch nog even hun voorwaarden gecontroleerd. Daarin staat: "Als u wilt opzeggen, kunt u dat het beste doen bij aangetekende brief uiterlijk 12 dagen nadat u zelf de overeenkomst hebt ondertekend. Uw brief komt dan op tijd aan.". De bedenktijd is 14 dagen.
Ik vind het ontzettend stom van mezelf dat ik hierin mee ben gegaan en heb ondertekend. Vervolgens gooi ik ook nog de papieren weg
. Tegelijk vind ik deze methode van verkoop aan de deur heel misleidend en wordt het erg moeilijk gemaakt om hier vanaf te zien. Zal ik alsnog die aangetekende brief versturen? Heb ik überhaupt nog mogelijkheden om hier vanaf te zien?
Inmiddels zijn we bijna een maand verder en krijg ik een brief voor de eerste betaling van het abonnement. Daarna heb ik meteen gebeld met de klantenservice en ze zeiden dat ik mij via het opzegformulier kan afmelden. Dit heb ik gedaan, maar daar staat dat je een email ontvangt waarbij je op een link moet klikken om de opzegging te bevestigen. Ik heb nog een keer gebeld en gevraagd of ze mijn opzegging hebben ontvangen. Dat kon ze niet zien, dus ze zei dat ik een email kon sturen. Dat heb ik gedaan, maar toch nog even hun voorwaarden gecontroleerd. Daarin staat: "Als u wilt opzeggen, kunt u dat het beste doen bij aangetekende brief uiterlijk 12 dagen nadat u zelf de overeenkomst hebt ondertekend. Uw brief komt dan op tijd aan.". De bedenktijd is 14 dagen.
Ik vind het ontzettend stom van mezelf dat ik hierin mee ben gegaan en heb ondertekend. Vervolgens gooi ik ook nog de papieren weg