Toon posts:

CS: mijn eerste stappen (en dood)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wow.

Uitermate cool en verslavend.

Ik heb sinds kort ADSL en dit is mijn eerste ADSL online ervaring. En da's toch HEEEEEEL wat anders als wat ik gewend was met die Casema kabel... (of beter gezegd: waar ik dus maar niet aan gewend was: ik deed het nooit want het werkt gewoon niet...). Online gamen via ADSL is echt te gek: alsof ik over een LAN speel: of tegen AI: supersmooth en fast.

Het gaafste van CS vind ik het rondsluipen met anderen terwijl je elkaar dekt. Op een gegeven moment stonden we met z'n drieën voor een hoek te wachten en niemand durfde duidelijk het hoekie om. Uiteindelijk waagde ik de sprong en dook achter een paar kratten aan de overkant. Het was veilig. Ik keek naar de anderen en zag dat ze zagen dat het dus veilig was. Hun slopen toen verder de steeg in terwijl ik ze dekte. Toen hun veilig achter een muurtje stonden, ging ik weer vooruit de volgende hoek om. En zo ging dat maar door: om en om: real cool: je merkte echt dat we op elkaar letten en samen optrokken. This really beats het spelen met AI!

Ik vind het wel jammer dat je nogal snel dood bent: meestal met één schot (en dan vooral ik natuurlijk: de ander knippert nog geeneens met zijn ogen als ik een hele mitrailleur op 'm leeg schiet...). Hierdoor worden de partijtjes meestal beslist door elkaar gewoon uit te moorden: hostages bevrijden en zo kom je eigenlijk niet aan toe: tegen die tijd is iedereen al de pijp uit. Da's jammer: dat rondsluipen en zo vind ik eigenlijk het leukst. Het is teveel deathmatch met twee groepen. Of zit ik op de verkeerde server...? Al met al heb ik meer zitten kijken naar de anderen dan echt gespeeld. Maar ja, misschien gaat dat over een poosje beter...

Door omstandigheden kan ik het geluid ook niet al te hard doen en een mic gebruiken kan al helemaal niet. Daardoor loop je ogenschijnlijk toch als een stelletje kippen zonder koppen rond: er is niet échte samenwerking. je blijft een beetje bij elkaar in de buurt, maar echte strategie is er niet. Of zit ik daarvoor soms óók op de verkeerde server...? ;)

Nu ik er over nadenk: ik begrijp nu pas (en opeens) waarvoor al die clans dienen: je leert elkaar kennen en dán kun je echt gaan samenwerken.

Al met al vond ik het zwaar kicken. Ik moet de juiste wapens nog vinden en zo, maar dit spelletje zit voorlopig stevig op mijn hd. Het is echt STUKKEN leuker om met echte mensen te spelen: ook als is het (voorlopig) strategisch nog niet echt interessant: het idee dat het echt andere mensen zijn die daar (3D-poppetjes rond laten) lopen is gewoonweg superieur super.

Verwijderd

en daarom zijn wij ook verslaafd :P

Verwijderd

Same here :D

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
Zeer treffend weergegeven, helaas gaat het tegenwoordog niet meer zo op publieke servers :(

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 09:57 schreef ChefChocolateball het volgende:
Zeer treffend weergegeven, helaas gaat het tegenwoordog niet meer zo op publieke servers :(
idd

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een vraagje: ik vind het nogal erg lastig om te zien wie wie is. En tijd om goed te kijken heb je over het algemeen niet... Hoe doen jullie dat? Vooral als het een beetje donker is zit je zo op je broeders te mikken. Gebruiken jullie de radar daarvoor? Tips, anyone...?

En gebruiken jullie altijd dezelfde wapens, als het ff kan? En zo ja, welke?

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Probeer bij je geavanceerde opties "Centre player names" in te schakelen. Op die manier zie je of het een mede-, danwel tegenstander is. Ook wil het helpen de brightness op je monitor op max te zetten.

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Inbox4me
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Plus het feit dat je, als je meer speelt, uit jezelf door hebt of het een medespeler of een enemy is: je leert de skins kennen

Ik weet niet hoe lang je al CS speelt, maar voor tips/trucs/info mbt gameplay, wapens etc. kan je een kijkje nemen op http://gamespot.com/gamespot/guides/pc/counterstrike

Duidelijke handleiding en je steek er heel wat van op, succes :)

Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

met me radar, ogen, gamme brightness veel hoger zette

hallo

Verwijderd

gewoon eerst schieten en dan merk je het vanzelf wel :) (en dan hopen dat FF niet op 100% stond )

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Je teammaten goed in de gaten houden en niet aarzelen om te schieten als je niet zeker weet... (niet op ff (friendly fire) servers gaan spelen want daar wordt dat niet gewaardeerd...)
Ik heb er geen probleem mee als een beginnende speler een paar kogels mijn richting stuurt (op een niet-ff server althans :) )... meestal schiet ik een paar kogels terug en loop dan verder.. of ik begin gewoon een beetje raar te springen :)

Maar let vooral op tip 1, je teammaten in de gaten houden... als je weet waar je teammaten zijn dan weet je ook wanneer iemand niet bij je team is (als de rest er ook op begint te schieten ;) ).

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
Op vrijdag 21 september 2001 10:29 schreef hellogoodbye het volgende:

En gebruiken jullie altijd dezelfde wapens, als het ff kan? En zo ja, welke?
Meestal krijg je na verloop van tijd voorkeur voor bepaalde wapens, de een kan goed met de AK overweg terwijl de ander het liever bij de p90 houdt. Ook dit is een kwestie van uitproberen. Ikzelf neem het liefst de MP5 en de Colt ter hand :D

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op vrijdag 21 september 2001 12:11 schreef ChefChocolateball het volgende:

[..]

Meestal krijg je na verloop van tijd voorkeur voor bepaalde wapens, de een kan goed met de AK overweg terwijl de ander het liever bij de p90 houdt. Ook dit is een kwestie van uitproberen. Ikzelf neem het liefst de MP5 en de Colt ter hand :D
Ak forever :7 (en als het echt niet anders kan een m4a1 :P )

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de echte 31337 0wn0rz hebben geen teammaten nodig >:) :P :+

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 13:00 schreef rick_h het volgende:
de echte 31337 0wn0rz hebben geen teammaten nodig >:) :P :+
Jij kunt geen clan vinden ? :P

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 16:07
Op vrijdag 21 september 2001 12:27 schreef Marv het volgende:

[..]

Ak forever :7 (en als het echt niet anders kan een m4a1 :P )
M4A1 ownz zwaar. Don't fok with it :P .

Steam

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Op vrijdag 21 september 2001 14:53 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

M4A1 ownz zwaar. Don't fok with it :P .
Wel demper erop he? :P

• pica
Op vrijdag 21 september 2001 15:00 schreef Lampie het volgende:

[..]

Wel demper erop he? :P
Roger :)

Steam

Verwijderd

De enige momenten waarop ik een demper erop zet, is als ik als enige van mijn team ben overgebleven. Zijn er meerdere van mijn team, dan liever geen demper, want met de demper erop is de M4A1 toch minder dodelijk? (i.v.m. velocity van je bullets...?)

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
zonder demper is heftiger.

• pica
Op vrijdag 21 september 2001 16:20 schreef DrWoetR het volgende:
De enige momenten waarop ik een demper erop zet, is als ik als enige van mijn team ben overgebleven. Zijn er meerdere van mijn team, dan liever geen demper, want met de demper erop is de M4A1 toch minder dodelijk? (i.v.m. velocity van je bullets...?)
Merk niet echt veschil... somehow vind ik demper lekkerder... en ik houd het zo lekker >:) .

Steam

Verwijderd

ROFL zeg ik dan dat je niet met je dempertje mag spelen? Je mag je demper natuurlijk ook anders gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.djhealall.f2s.com/pics/cs-lul.jpg
MUHAHAHA!

• pica
Had ik al gezien, jammmmeeeerr >:)

Steam

Verwijderd

Ben nu ook de nieuwste patch voor CS aan het downe, zal wel een complete afgang worden als ik straks online ga spelen, want normaal speel ik alleen Quake3 of UT :)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37
Teamplay rulez, dat is het mooiste in cs
Pagina: 1