Vraag

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07 22:16
Hoe zet ik mail terug in dit geval op DDS mail, imap.dds.nl?

Ik heb het net getest en map is nog steeds leeg, terwijl Mailstore zegt 930 berichten verwerkt.

Ik heb naar aanleiding van een update nieuwsbericht op Tweakers de software gedownload, geinstalleerd. Een download profiel gemaakt voor DDS en allemaal mails gekopieerd naar een aparte mail map op de server. Die geback-upt met MailStore. Dat werkte goed.

Vanavond de map leeggemaakt op de server via webmail. En dus die ene map weer ge-exporteerd via MailStore Home, maar in de webmail is de map immer nog leeg, ondanks de 'verwerkt melding van MailStore. Ik heb de webmail opnieuw geladen maar blijft leeg.

Ik wil weg bij DDS, omdat er ieder jaar meer dan 10 euro meer afgeschreven word, maar dan moet ik eerst goede gratis of goedkope mail accounts regelen (tips welkom, heb er al een paar uit de comments van afgelopen jaren), dus geen hotmail of gmail. En de 3.5 gig downloaden en eventueel (een selectie) op de nieuwe mailserver zetten. Dit laatste is nu bij eerste poging mislukt. Er is nog geen MailStore Home topic, dus ik heb er een aangemaakt.

Alle reacties

• donaldk
Google 's Ai antwoord geeft een alternatieve methode, exporteren naar een directry en dan naar de webmail slepen van alle eml bestanden Ja ja, nou dat zag er niet goed uit, toen ik de dag erna teerugkwam stonden er dus 930 .eml bestandjes open in Chrome browser.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarom mail naar dds halen als je daar weg gaat? Zorg juist voor een export. In Mailstore (ken ik verder niet) of bijv mbox formaat.

De online help van mailstore suggereert dat je niet wilt kopieren maar dat er een losse export functie is. Of dat zo is weet ik niet, probeer het.

Imap naar imap kan ook via iets als https://imapsync.lamiral.info/#install

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• donaldk
Tja eerst testen of het werkt, voordat ik delete of weg ga. Als ik niet kan exporteren, dan heb ik straks geen online archief/kopie meer.

Ja die heb ik als eerste gebruikt. Dan geeft ie weer te exporteren en zegt ook dat ie daarmee klaar is na geruime tijd, maar de directory op die imap server bleef leeg.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:08

Marc H

- - Is wakker - -

Mailstore doet een restore niet naar de standaard mappen, maar naar een "eigen" map. En webmails laten die map standaard niet zien. Je kan hem wel zichtbaar maken.

Zoek in je webmail naar de optie om je te abonneren op (Imap) mappen: (zoek onder opties/instellingen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXnoxb21j6AXTMnmSq88Y6WjIvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XWKkD3FTntAQ9FiCPdwv9Y5G.png?f=fotoalbum_large

Je krijgt dan een schermpje te zien als hierboven (Dit komt uit de Ziggo webmail, puur als voorbeeldje)
Kijk daar of er mappen zijn waar je nog niet op geabonneerd bent, daar staat dan geen vinkje voor. Je bent op zoek naar een map die, ik dacht, Mailstore heet.
Zet het vinkje aan voor die map en sla het op/maak actief of hoe ze het ook noemen.

Dan zie je nu wel die map in je webmail.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• donaldk
Maar blijf je dan achter met tweed directory structuren een onder inbox en de ander onder mailstore? Of kun je uiteindelijk alsnog herstellen

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:08

Marc H

- - Is wakker - -

Dat kan je nog met de hand herstellen. Met webmail is dat wat lastiger omdat je dan de mails moet selecteren en verplaatsen, maar in outlook/Thunderbird kan je de mails gewoon selecteren en dan naar de juiste mappen slepen.

Ze doen dat omdat je dan er ook voor kan kiezen om maar een paar mails te verplaatsen als er alleen maar een paar mailtjes ontbreken. Anders krijg je veel mails dubbel in de mailbox.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Pagina: 1