WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Lege post - embedded video

Pagina: 1
Acties:

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:48
Beste Tweaker devs,

Enkele keren in het laatste half jaar verschijnt een forumpost met alleen een Youtube-video als lege post. Het gekke is, bij aanklikken van 'Bekijk' verschijnt de video wel gewoon. In forum-view niet, andere posts op dezelfde pagina zijn gewoon zichtbaar.

Merik in "Het Grote Metal Topic V" - probleempost gelinkt in deze, bovenin)

RoanV in "Het Grote Metal Topic V" - 2e post, hetzelfde probleem

Firefox, Ublock Origin + Enhanced Tracking Protection uit, standaard stappen help niet
edit:
Misschien uitdrukkelijk alleen bij lege posts met embedded link? Tags/tekst karakter issue? Edit 2: code verwijderd

[ Voor 26% gewijzigd door Merik op 02-06-2026 09:34 ]

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:36

DaFeliX

Tnet Devver
Ik merk zelf in elk geval dat ik nu ben geblockt door de WAF van Akamai nadat ik dit topic opende (en ik 999 reacties per pagina zie). Het niet zien van de YouTube-video zou ik daarmee kunnen verklaren: Als de requests worden geblock, zie je de video niet meer.

We gaan d'r eens naar kijken. Bedankt voor 't melden!

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@Merik heb je cookies geaccepteerd? Met andere woorden: kan je video's direct inline afspelen, of krijg je de variant die zegt dat je cookies moet accepteren?

Intentionally left blank

• Merik
crisp schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:02:
@Merik heb je cookies geaccepteerd? Met andere woorden: kan je video's direct inline afspelen, of krijg je de variant die zegt dat je cookies moet accepteren?
Nee inline gewoon, social media cookies staan aan. Dacht aan nieuwe Firefox tracking blocking feature, Android telefoon geeft geen problemen, maar zie geen trackers geblockt.

Of mss kwaardaardige code (evil regex) bescherming vanuit Firefox, of iets anders uit die hoek.

De code in de TP is verwijderd (met de beveiligingsmelding) @DaFeliX

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb zo nu en dan ook wel eens dat embedded YT vid's niet verschijnen, paar keer ctrl F5 en de video's laden. Maar dergelijke posts zien er niet zo compact uit als die waar TS naar linkt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Merik
Raven schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:55:
Ik heb zo nu en dan ook wel eens dat embedded YT vid's niet verschijnen, paar keer ctrl F5 en de video's laden. Maar dergelijke posts zien er niet zo compact uit als die waar TS naar linkt.
Ah, daar zat het probleem. Daarnet geprobeerd uitgelogd te kijken en dat lukte, het verdwijnen van de post komt door lay-out optie bij account instellingen, 'cozy' dichtheid of geneste weergave, het gebeurt bij beide. Beetje gek zo'n verdwijnende preview, al klopt het gedrag met de instellingen. Dit gebeurt alleen bij 'lege' posts met alleen een link erin.

Opties uitgezet en probleem opgelost, bedankt iedereen.
edit:
Lijkt toch alleen met 'cozy' weergave

[ Voor 5% gewijzigd door Merik op 02-06-2026 14:46 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Merik Verschijnen video's nu wel weer normaal? Heb net weer dat ie een keer niet laad, Firefox console geeft herhaaldelijk dit:

Uitvoeren van ‘postMessage’ op ‘DOMWindow’ is mislukt: de opgegeven oorsprong van de bestemming (‘https://www.youtube.com’) komt niet overeen met de oorsprong van het ontvangervenster (‘https://gathering.tweakers.net’).

Ctrl+F5 -> video laad weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 03-06-2026 18:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Merik
Raven schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 18:16:
@Merik Verschijnen video's nu wel weer normaal? Heb net weer dat ie een keer niet laad, Firefox console geeft herhaaldelijk dit:

Uitvoeren van ‘postMessage’ op ‘DOMWindow’ is mislukt: de opgegeven oorsprong van de bestemming (‘https://www.youtube.com’) komt niet overeen met de oorsprong van het ontvangervenster (‘https://gathering.tweakers.net’).

Ctrl+F5 -> video laad weer.
Ja de Youtube-previews laden weer. Het was iets in Tweakers-instellingen > Lay-out > Dichtheid. Bij Normaal geeft ie alles weer, maar je hebt ook Compact en Cozy, waarbij de postdichtheid verandert. Daarom gaf jouw post de hint naar de oplossing, bij een van de 2 andere instellingen krijg je dan ook geen preview van videos, maar wel een groter leeg vlak en bij 'Cozy' een klein.

Probeer eens met 'Normaal', en ook om te testen met 'Platte Lay-out' bij Reactieweergave? Het kan zijn dat het een 15 seconden duurt, voordat ie je instellingen 'pakt' dat was bij mij zo.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Merik Die staat op compact, maar de posts veranderen/krimpen hier niet zoals bij jou, er is wanneer de YT-embed niet laad een post zonder zichtbare inhoud op de plek waar de video hoort te staan, het formaat van de embed lijkt dus wel opgepikt te worden.

Oscar Wilde

• Merik
Raven schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:27:
@Merik Die staat op compact, maar de posts veranderen/krimpen hier niet zoals bij jou, er is wanneer de YT-embed niet laad een post zonder zichtbare inhoud op de plek waar de video hoort te staan, maar het formaat van de embed lijkt wel opgepikt te worden.
Sorry het is niet duidelijk uit je post, maar is dat met 'Normaal' als weergave?

Anders zou ik het eerder zoeken bij Firefox. Enhanced Tracking Protection uit, Tweakers CSS snippets uit, Cookies clearen, uitloggen/inloggen en ev. checken bij Instellingen. En als dat geen succes oplevert, firewall checken.

De melding lijkt misschien iets met third-party cookies protection in Firefox, wat mogelijk zou verklaren waarom CTRL + F5 helpt, maar misschien dat iemand anders daar meer van weet.
Pagina: 1