Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje. Ik heb een database met een zooi gegevens, daar wil ik gegevens uit halen, maar alleen uit een bepaald veld b.v. "afgehandeld". Deze gegevens moeten getoond worden, maar alleen bij een bepaalde waarde. Dat lukt wel, met het volgende stukie code, maar dan wil ik met één specifieke rij door.
Dit is echter een probleem, hij zet alles wel appart neer, maar het is toch één variabele.
Dit zorgt voor het probleem dat als ik iets wil veranderen bij een klant, dat i het gelijk bij alles veranderd en dat is niet de bedoeling. Weet iemand hoe dat anders kan???
De Code die ik nu gebruik:
Hoop dat iemand het weet.
Greetz,
OVERLORD
Ik heb een probleempje. Ik heb een database met een zooi gegevens, daar wil ik gegevens uit halen, maar alleen uit een bepaald veld b.v. "afgehandeld". Deze gegevens moeten getoond worden, maar alleen bij een bepaalde waarde. Dat lukt wel, met het volgende stukie code, maar dan wil ik met één specifieke rij door.
Dit is echter een probleem, hij zet alles wel appart neer, maar het is toch één variabele.
Dit zorgt voor het probleem dat als ik iets wil veranderen bij een klant, dat i het gelijk bij alles veranderd en dat is niet de bedoeling. Weet iemand hoe dat anders kan???
De Code die ik nu gebruik:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <? mssql_connect("C0012","*****","*******") or DIE ("Kan geen connectie maken"); mssql_select_db("MostWare") or DIE ("Kan de DB niet vinden"); $result = mssql_query("SELECT * FROM ProbVerz"); $num = mssql_num_rows($result); $rows = mssql_fetch_row($result); WHILE ($num > $i) { $prob = MSSQL_RESULT($result,$i,"ProbVerzID"); $prob1 = MSSQL_RESULT($result,$i,"Klant"); $prob2 = MSSQL_RESULT($result,$i,"Contactpersoon"); $prob3 = MSSQL_RESULT($result,$i,"Tel"); $prob4 = MSSQL_RESULT($result,$i,"AangenomenDoor"); $prob5 = MSSQL_RESULT($result,$i,"DatumTijd"); $prob6 = MSSQL_RESULT($result,$i,"Probleem"); $prob7 = MSSQL_RESULT($result,$i,"Verkoop"); $prob8 = MSSQL_RESULT($result,$i,"Vraag"); $prob9 = MSSQL_RESULT($result,$i,"VraagAnders"); $prob10 = MSSQL_RESULT($result,$i,"Omschrijving"); $i++; IF($prob1==Kla){ ?> <? IF($action=="update") { mssql_connect("C0012","******","*******") or DIE ("Kan geen connectie maken"); mssql_select_db("MostWare") or DIE ("Kan de DB niet vinden"); $result2 = mssql_query("UPDATE ProbVerz SET Klant='Klant_Code'"); } ?> |
Hoop dat iemand het weet.
Greetz,
OVERLORD