Vlaanderen scherpt regels Airbnb, maar 60 procent voldoet…

Pagina: 1
Acties:

• bun00b
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:45
Artikel: nieuws: Vlaanderen scherpt regels Airbnb, maar 60 procent voldoet nu aan regels
Auteur: @YannickSpinner

Enkele taalfouten in alinea 2:

- ... krijgen lokale overheid tijdelijk nieuwe mogelijkheden ...

- ... controleren of de aanboden verhuuropties ...

Dat in de titel scherpt staat zonder aan te gebruiken om het woord af te sluiten, laat ik terzijde, daar is weinig ruimte dus dat snap ik wel

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dan kun je er altijd nog verscherpt oid van maken. Die titel is heel raar nu.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Kan iemand duiden wat de technologische relevantie is van dit artikel mbt het nieuws dat Tweakers brengt? Regelgeving voor Airbnb, dat kan je bezwaarlijk technologienieuws noemen.
Als morgen de overheid beslist dat woonzorgcentra de hoeveelheid toegediende medicatie per dag moet gaan registreren in een online platform, dan gaan we daar hierover toch ook niet lezen?

Uiteraard krijgt mijn beleefde doch kritische opmerking hiervoor minnetjes.

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online

YannickSpinner

Redacteur
Dank voor de feedback allen. De taalfouten zijn gefixt.

Wat de relevantie betreft: daar is geen eenduidig antwoord op maar een afweging. We zien Airbnb en Booking als populaire onlineplatforms (Booking valt zelfs onder de DSA, wat Tweakers natuurlijk op het lijf geschreven is). Als daar een relevante ontwikkeling over plaatsvindt, kunnen we ervoor kiezen om dat nieuws te brengen. Ik zie specifiek dit artikel als nieuws óver een techbedrijf. Je instinct om technieuws op Tweakers te vinden is logisch en doorgaans van toepassing, maar sluit dit nieuws wat mij betreft niet uit.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

joker1977

Tweakert

YannickSpinner schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:53:
Dank voor de feedback allen. De taalfouten zijn gefixt.

Wat de relevantie betreft: daar is geen eenduidig antwoord op maar een afweging. We zien Airbnb en Booking als populaire onlineplatforms (Booking valt zelfs onder de DSA, wat Tweakers natuurlijk op het lijf geschreven is). Als daar een relevante ontwikkeling over plaatsvindt, kunnen we ervoor kiezen om dat nieuws te brengen. Ik zie specifiek dit artikel als nieuws óver een techbedrijf. Je instinct om technieuws op Tweakers te vinden is logisch en doorgaans van toepassing, maar sluit dit nieuws wat mij betreft niet uit.
Ik heb ook een topic gemaakt hierover (Vlaanderen scherpt regels Airbnb aan, slechts 60 procent… )

Maar ik ben het stellig oneens met je redenering. Het nieuws is nl. niet een ontwikkeling over een populair onlineplatform (wat ook niet Tweakers-waardig is, imo, maar soit) maar over het feit dat lokale overheden nu nieuwe bevoegdheden krijgen:

Zo moeten verhuurders bij een nummeraanvraag aantonen dat hun pand stedenbouwkundig in orde is. Verder moeten platforms voortaan gegevens over hun aanbod delen. Zo kan Toerisme Vlaanderen controleren of de aanboden verhuuropties ook daadwerkelijk bij hen geregistreerd zijn.

Dat is echt volstrekt geen Tweakers-waardig nieuws. Met die redenering zou een spellingsverandering van het woord "kaart" ook nieuwswaardig zijn op Tweakers, want ja.. het moet op een online woordenboek aangepast worden en ook in allerlei apps en online-platforms.