Zelfde installatie -> nieuwe PC ?

Pagina: 1
Acties:

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Ik heb uit m'n "oude" PIII600 op intel 8** chipset m'n HDD gehaald en in m'n nieuwe PIII-1000 op VIA gezet.

Hij boot wel maar is daarna zwaar instabiel.

Ikke dus ff een nieuwe kernel (2.4.9) gebakken op dit systeem (je weet nooit) en een apt-get upgrade gedaan. Het mag allemaal niet baten, hij crasht (als in: "echt vast" en zelfs zonder dat X draait) om de haverklap.

Hoe kan ik er achter komen waarop hij nu vast slaat. Het is verder een standaard Debian installatie (unstable) en er zijn geen wijzigingen aan de loginstellingen gemaakt.

Verwijderd

:X VIA :X

Laten we zachtjes gezegd zeggen dat linux en VIA elkaar niet altijd even lief vinden ........ (8>

Je kernel log van de vorige boot wordt geloof ik ergens opgeslagen, ben alweer vergeten waar, maar misschien dat daarin nog staat waarom het fout ging? Ergens in /var/log, kijk daar maar even rond :)

Je kan ook proberen een nieuwere kernel van www.kernel.org te downloaden, misschien is het een bug die alweer is opgelost in Linus' of Alan's (-ac) nieuwste kernel series.

[edit]
|:( je had 2.4.9 al, probeer dus de nieuwste -ac eens :)

Verwijderd

kijk is wat dmesg voor info geeft.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Laten we zachtjes gezegd zeggen dat linux en VIA elkaar niet altijd even lief vinden ........
Dan heb ik zeker de enige via chips ooit gehad die een heftige liefdesrelatie met linux hadden (dwz perfect stabiel draait)
en een apt-get upgrade gedaan.
Apt-get update zal niet helpen

Doe ipv apt-get upgrade eens apt-get install distr-update

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 21 september 2001 15:55 schreef blouweKip het volgende:

Apt-get update zal niet helpen

Doe ipv apt-get upgrade eens apt-get install distr-update
Dat zal ook niet helpen hoor :-)

apt-get update
apt-get upgrade

dat werkt een stuk beter :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Ik heb een zeer geil Epox 8K7A+ moederbordje, dus met VIA chipset (AMD761, maar VIA southbridge o.i.d.), en dat ding draai super. Misschien wel de lekkerste linux bak die ik ooit gedraaid heb (of net zo lekker, eigenlijk draaien al me linux bakken super.... zoals 't hoord dus)
Pagina: 1