Onafhankelijkheid bij "De beste 65"-tv voor jouw sportzomer"

Pagina: 1
Acties:

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Info:

review: De beste 65"-tv voor jouw sportzomer

@Sjef Weller

Het is waarschijnlijk een beetje mierenneuken, en ik weet niet hoe gepland dit was, maar het voelt voor mij een beetje wrang dat de roundup word gepubliceerd 2 uur voor deze advertorial: .plan: De 10 beste tv’s om het WK voetbal 2026 op te kijken volgens HelloTV

Ik weet dat de redactie onafhankelijk is van marketing/hello TV, ik weet dat de advertorial duidelijk als zodanig is gelabeld (en ook nog in de titel), en er worden verschillende TVs benoemd in de verschillende artikelen, maar de content heeft duidelijk dezelfde insteek en dat geeft bij mij wel enige verwarring over mogelijke onafhankelijkheid. Volgens mij niet iets om nu iets mee te doen (als je dat uberhaupt al wilt, dat is natuurlijk helemaal aan jullie), maar wou t even mee geven ;)

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:42

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Redactie en commercie zijn bij Tweakers inderdaad helemaal gescheiden en juist omdat er geen afstemming heeft plaatsgevonden (en we dit nooit doen) zijn onze redactionele test en de advertorial vandaag vrijwel tegelijk live gegaan.

Want vanuit de redactie zouden wij dit uiteraard ook liever zo ver mogelijk van elkaar gescheiden houden, juist om de mogelijke verwarring die nu ontstaat te voorkomen.

Waarom zijn beide artikelen dan juist vandaag online gekomen? Ik kan niet voor de collega's van sales spreken, maar we zitten nu natuurlijk in de week voor het wk, precies de periode waarin veel mensen overwegen om een nieuwe tv te kopen.

Precies om die reden hebben wij vanuit de redactie gekozen om deze week drie verschillende tests van tv's en projectors te publiceren (woensdag volgen betaalbare 75" tv's en vrijdag projectors). Ik gok dat HelloTV om precies dezelfde reden graag wilde dat hun advertorial vandaag ook gepubliceerd zou worden.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Eric van Ballegoie schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:41:
Redactie en commercie zijn bij Tweakers inderdaad helemaal gescheiden en juist omdat er geen afstemming heeft plaatsgevonden (en we dit nooit doen) zijn onze redactionele test en de advertorial vandaag vrijwel tegelijk live gegaan.

Want vanuit de redactie zouden wij dit uiteraard ook liever zo ver mogelijk van elkaar gescheiden houden, juist om de mogelijke verwarring die nu ontstaat te voorkomen.

Waarom zijn beide artikelen dan juist vandaag online gekomen? Ik kan niet voor de collega's van sales spreken, maar we zitten nu natuurlijk in de week voor het wk, precies de periode waarin veel mensen overwegen om een nieuwe tv te kopen.

Precies om die reden hebben wij vanuit de redactie gekozen om deze week drie verschillende tests van tv's en projectors te publiceren (woensdag volgen betaalbare 75" tv's en vrijdag projectors). Ik gok dat HelloTV om precies dezelfde reden graag wilde dat hun advertorial vandaag ook gepubliceerd zou worden.
TL;DR Stom toeval :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Gropah Die van HelloTV is natuurlijk puur reclame. Dat zijn vast de TV's waar zij de meeste marge op hebben. Ik zag toevallig op mobiel dat dat artikel bestond, hier zie ik hem niet. Of dat custom CSS of een adblocker rule is, weet ik niet. (Volgens mij zat er een bewuste beperking in Custom CSS dat alles rond advertenties verbiedt aan te passen.)

Dus fijn dat de redactie een degelijk artikel geschreven heeft ter compensatie. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 01-06-2026 13:12 ]

Koop al mijn ads!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Eric van Ballegoie schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:41:

Maakt helemaal sense, en bedankt voor de uitleg:)