Studentenkamer vinden op Universiteit Twente campus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39
Mijn zoon gaat komend schooljaar studeren aan de Universiteit Twente en wil graag op de campus wonen, net zoals zijn pa lang geleden :) . Via Roomspot en de Student Union heeft hij al op tientallen kamers gereageerd, maar hij krijgt zelfs geen enkel antwoord. We wonen op ruim 2 uur reistijd van Enschede en hopen niet tientallen keren op en neer te moeten rijden om te hospiteren. Hij weet niet goed wat nu de juiste aanpak is.

Heeft iemand tips of ervaringen om een kamer op de UT te vinden? Of heeft iemand misschien zelfs een kamer in de aanbieding? _/-\o_

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:37
Haha - probeer eerst eens op alle kamers BUITEN de campus te reageren - als je die hebt kan je altijd nog doorverhuizen.
Vergeet niet dat je ook nog moet hospiteren, als je 2 u enkele reis moet puur om aan de deur een "sorry de vorige heeft hem gekregen" te horen, dat voelt nogal kud.

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik probeerde eerst ook de campus, maar was het 'daten' al snel zat. Dat was ongeveer 17 jaar geleden en toen was het al druk en waren er woningen te weinig. Ik dacht uiteindelijk een klik te hebben binnen een groep en het duurde uren voordat ze het eens konden worden, maar ze kozen toch voor een ander. Daarna met een vriend een makelaar gevonden en zo een woning midden in de stad gevonden, dicht bij het station. Erg van genoten en absoluut geen spijt gehad van de keuze niet op de campus te wonen. Vrienden en mijn broertje woonde er wel, maar uiteindelijk ben je er vrij snel en het station dichtbij hebben was ook top. Ik zou dus de stad niet uitsluiten. Uiteindelijk gaat iedereen toch wel vaak de stad in, je valt niet buiten de groep door niet op de campus te wonen. Vaak kwamen ze juist bij ons langs. Good times!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 13:15
en geef Hengelo / Gronau ook een kans.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Ik ben destijds bij dat kamerverhuurkantoor (SSHD was dat toen?) binnen gelopen en heb gevraagd of ik een solitaire kamer kon krijgen, ook al stond ik niet heel hoog op de wachtlijst. Volgens mij liep ik direct al met de sleutel naar buiten :)
Vervolgens heb ik op mijn gemak rondgezocht naar iets gezelligers.
Dus als die solitaire kamers op de Witbreuksweg er nog zijn kan dat een (tijdelijke) optie zijn.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

In Delft kreeg je bij de Duwo op sommige kamers voorrang als je meer dan x uur onderweg was naar de uni.

Ik zou de eerste de beste kamer pakken die je kan krijgen en dan vanuit daar lekker doorzoeken.

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-06 10:24

Hemingr

Onnodig irritant.

Mooie tijden waren dat 20+ jaar geleden. Calslaan 30B.

Vergeet inderdaad niet dat ook al komt er er een kamer beschikbaar dat je zoon ook nog door het hospiteren heen moet. Dat was toen al een lastig dingetje.

Ik zou persoonlijk je niet teveel blind staren op de campus, maar in de omgeving lijntjes gaan uitzetten. En wat anderen zeggen, de eerste de beste kamer accepteren die je aangeboden krijgt als het er ook maar een klein beetje fatsoenlijk uit ziet.

[ Voor 18% gewijzigd door Hemingr op 01-06-2026 09:26 ]

Gecensureerd.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-06 16:04

Fordox

00101010

Reinier schreef op maandag 1 juni 2026 @ 07:28:
Ik ben destijds bij dat kamerverhuurkantoor (SSHD was dat toen?) binnen gelopen en heb gevraagd of ik een solitaire kamer kon krijgen, ook al stond ik niet heel hoog op de wachtlijst. Volgens mij liep ik direct al met de sleutel naar buiten :)
Vervolgens heb ik op mijn gemak rondgezocht naar iets gezelligers.
Dus als die solitaire kamers op de Witbreuksweg er nog zijn kan dat een (tijdelijke) optie zijn.
Ik denk dat je SJHT bedoeld, een bekende student verhuurmaatschappij in Enschede :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26

Felyrion

goodgoan!

Ahja, SJHT was dat inderdaad. Die wijzen nu door naar roomspot zie ik, dus dat kent TS inmiddels.
Ik heb destijds iets gevonden via kamernet. Daar zaten toen in elk geval ook woningen tussen waar je niet hoeft te hospiteren.

Je kunt dan altijd van een minder ideale plek verder zoeken. Je ben dan in elk geval vast in de buurt ipv 2 uur verderop :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Fordox schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:19:
[...]

Ik denk dat je SJHT bedoeld, een bekende student verhuurmaatschappij in Enschede :)
Die ken ik ook ja. Maar SSHD deed de campus.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 14:56

Internet Janny

He does it for free

Kort dag als je nu pas begint met zoeken.

Zero compensation

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
Dank voor alle tips. In mijn tijd was het een stuk eenvoudiger. Destijds organiseerde Stichting StudentenHuisvesting Drienerlo één hospiteerdag waarbij iedereen met een bepaalde reisafstand kon hospiteren en gegarandeerd een kamer kreeg die dag. Nu is het best wel een gedoe helaas.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:37
Vandaar dat ik aangaf, zoek eerst een kamer , daarna vanuit daar hospiteren. Zelf vaak zat meegemaakt dat ik 2u enkele reis had gedaan en dan te horen kreeg "sorry, we hebben al iemand" (soms had ik geluk en kreeg ik het appje net voor ik aankwam, meestal niet).

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26

Felyrion

goodgoan!

ocmer schreef op maandag 1 juni 2026 @ 18:01:
Dank voor alle tips. In mijn tijd was het een stuk eenvoudiger. Destijds organiseerde Stichting StudentenHuisvesting Drienerlo één hospiteerdag waarbij iedereen met een bepaalde reisafstand kon hospiteren en gegarandeerd een kamer kreeg die dag. Nu is het best wel een gedoe helaas.
Ja, dat zijn helaas een beetje de tijden. Er is zoveel vraag dat bijna elke kamer minimaal tientallen reacties krijgt en soms honderd(en). Dat zorgt ervoor dat ze heel kieskeurig kunnen zijn wat helaas nadelig is voor mensen die van ver moeten komen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Pagina: 1