In 01/2022 is onze nieuwbouw opgeleverd met een casco badkamer. Het plafond zat er wel vanuit de bouw in. Over dit plafond heeft onze eigen sanitairafbouw een verlaagd plafond gemaakt voor spotjes en om de lelijke/schuine overgang van plat dak naar dakpannen te verhullen.
De badkamer hebben wij casco laten opleveren, echter wel met plafond.
De derde partij voor de afbouw sanitair heeft over dit bestaande plafond een verlaagd plafond gemaakt, aan de plafond/dakconstructie zoals deze is opgeleverd is niets gewijzigd behalve de gipsplaten met spachtelputz zijn weggehaald.
Vorige jaar zagen wij een gele vlek door de plafondverf komen, waarna de afbouwer het plafond als garantie opnieuw heeft geverfd met schimmelwerende verf.
Deze vlekken zijn desondanks teruggekomen waarna de afbouwer opnieuw langs is geweest en een stucplaat heeft verwijderd. Hier is geconstateerd dat een groot deel van het plafond zwart is van de schimmel.
De schimmel zit boven het regelwerk en bouwfolie van de bouw. (Vanaf binnen gezien)
Gipsplaten > Regelwerk > Plastic (bouw?)folie > Lijkt op MDF
Enige stuk OSB die ik zie, is het stukje overgang van plat dak naar pannen.
Het (bouw?)folie was aan het (denk) MDF geniet (regelwerk geschroefd). Enkele schroeven van het regelwerk zijn ook geheel geroest vanaf het deel dat ze in het MDF zitten.
Naast het regelwerk en de enkele niet verroeste nietjes van het folie, heb ik de constructie van de bouwer intact gelaten en niets gesloopt.
De badkamer hebben wij casco laten opleveren, echter wel met plafond.
De derde partij voor de afbouw sanitair heeft over dit bestaande plafond een verlaagd plafond gemaakt, aan de plafond/dakconstructie zoals deze is opgeleverd is niets gewijzigd behalve de gipsplaten met spachtelputz zijn weggehaald.
Vorige jaar zagen wij een gele vlek door de plafondverf komen, waarna de afbouwer het plafond als garantie opnieuw heeft geverfd met schimmelwerende verf.
Deze vlekken zijn desondanks teruggekomen waarna de afbouwer opnieuw langs is geweest en een stucplaat heeft verwijderd. Hier is geconstateerd dat een groot deel van het plafond zwart is van de schimmel.
De schimmel zit boven het regelwerk en bouwfolie van de bouw. (Vanaf binnen gezien)
Members only:
Betreft Dc:V: Ik snap dat de daadwerkelijke constructie kan afwijken van de omgevingsvergunning die ze jaren daarvoor hebben aangevraagd bij de gemeente. Volgens Dc:V zou de opbouw heel anders zijn (zie afbeelding). Zoals ik het heb aangetroffen (van binnen naar buiten):
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Gipsplaten > Regelwerk > Plastic (bouw?)folie > Lijkt op MDF
Enige stuk OSB die ik zie, is het stukje overgang van plat dak naar pannen.
Het (bouw?)folie was aan het (denk) MDF geniet (regelwerk geschroefd). Enkele schroeven van het regelwerk zijn ook geheel geroest vanaf het deel dat ze in het MDF zitten.
Members only:
Inloggen
Members only:
Zal mijn rechtsbijstand inschakelen, ben echter bang voor de duur van dat traject. Ik ben in de tussentijd benieuwd of er conclusies uit de foto's te trekken zijn, waarmee ik de bouwer kan aantonen dat dit niet van binnen maar buiten komt (en de dakconstructie dus niet degelijk is).
Inloggen
Naast het regelwerk en de enkele niet verroeste nietjes van het folie, heb ik de constructie van de bouwer intact gelaten en niets gesloopt.
[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 01-06-2026 10:15 ]
/f/image/kPr1sYozXkTGznw1kxgxHrjE.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/MU5154fZvE9FfZe3GTYSc1dn.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/bAbGCCTMLHP0ZCDuYSOVvia2.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zsWk9pJ8aRaDFU83koj2aQu9.jpg?f=fotoalbum_large)