Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nadat mijn lenovo gaming laptop de geest heeft gegeven wil ik terug naar een desktop. Spellen die ik speel / will spelen zijn oa Jurassic World Evolution 3, grand strategy games zoals HOIV en mogelijke opvolgers en de Total War games, vooral de aangekondigde 40k en mogelijke starwars versies. Ik speel ook graag RPG’s zoals baldurs gate, mass effect, enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute max maar minder hoe beter natuurlijk. Het liefste wel onder de 2200 blijven maar als iets een hogere prijs een aanzienlijke upgrade is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nvt het gaat me alleen om de desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben helaas een beetje uit de computer hardware wereld gevallen. Ooit als tiener begin 2000’s wist ik alles van alle componenten, zette zelf de pc’s in elkaar etc, tegenwoordig ben ik niet meer op de hoogte. Ik wilde de desktop dan ook baseren op die van de BBG met de processor upgrade en een andere kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil de desktop laten assembleren en aangezien alleen Azerty de kast heeft die ik wil icm met assemblage service, moeten alle onderdelen daar vandaag komen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, hoe stiller en koeler hoe beter maar dat is logisch.
Ga je overklokken?
Overklokken doe ik alleen als het systeem ouder is en niet meer goed meekomt.
Wat verwacht je van ons?
De BBG is alweer een jaartje oud. Ik wil voornamelijk weten of er inmiddels upgrades voor componenten zijn die beter/goedkoper etc zijn waar ik geen weet van heb, en of alles past in de kast die ik wil; de Thermaltake Tower 600
Ook een alternatieve geheugen optie die wat goedkoper is zou fijn zijn!
Ik had zelf 2 versies waar ik over twijfel, namelijk met goedkoper moederbord en gen4 SSD of met duurder moederbord en gen5 SSD, is de 140€ verschil dat waard?
Bedankt alvast voor enige reacties!
Nadat mijn lenovo gaming laptop de geest heeft gegeven wil ik terug naar een desktop. Spellen die ik speel / will spelen zijn oa Jurassic World Evolution 3, grand strategy games zoals HOIV en mogelijke opvolgers en de Total War games, vooral de aangekondigde 40k en mogelijke starwars versies. Ik speel ook graag RPG’s zoals baldurs gate, mass effect, enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute max maar minder hoe beter natuurlijk. Het liefste wel onder de 2200 blijven maar als iets een hogere prijs een aanzienlijke upgrade is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nvt het gaat me alleen om de desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben helaas een beetje uit de computer hardware wereld gevallen. Ooit als tiener begin 2000’s wist ik alles van alle componenten, zette zelf de pc’s in elkaar etc, tegenwoordig ben ik niet meer op de hoogte. Ik wilde de desktop dan ook baseren op die van de BBG met de processor upgrade en een andere kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil de desktop laten assembleren en aangezien alleen Azerty de kast heeft die ik wil icm met assemblage service, moeten alle onderdelen daar vandaag komen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, hoe stiller en koeler hoe beter maar dat is logisch.
Ga je overklokken?
Overklokken doe ik alleen als het systeem ouder is en niet meer goed meekomt.
Wat verwacht je van ons?
De BBG is alweer een jaartje oud. Ik wil voornamelijk weten of er inmiddels upgrades voor componenten zijn die beter/goedkoper etc zijn waar ik geen weet van heb, en of alles past in de kast die ik wil; de Thermaltake Tower 600
Ook een alternatieve geheugen optie die wat goedkoper is zou fijn zijn!
Ik had zelf 2 versies waar ik over twijfel, namelijk met goedkoper moederbord en gen4 SSD of met duurder moederbord en gen5 SSD, is de 140€ verschil dat waard?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 269,90 | € 269,90 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake The Tower 600 Matcha Green | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 27,06 | € 27,06 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 435,- | € 435,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 79,32 | € 79,32 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 223,- | € 223,- |
| Totaal | € 2.031,28 | |||
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 269,90 | € 269,90 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | € 244,81 | € 244,81 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake The Tower 600 Matcha Green | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 27,06 | € 27,06 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 435,- | € 435,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 79,32 | € 79,32 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM990 2TB | € 256,17 | € 256,17 |
| Totaal | € 2.170,26 | |||