Welk rolgordijn is het beste?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-05 20:27
Ik woon nu sinds een jaar in mijn huis en heb op dit moment duette voor mijn raam hangen.

Ik merk dat hier toch wel redelijk wat licht door de zijkanten langs komt. Hierdoor word ik in de zomer gewoon rond een uur of 5-6 wakker. Ook al zijn ze dus nog maar een jaar oud, het wordt tijd voor wat beters.

Ik ben bang om nieuwe rolgordijnen te kopen en er dan achter te komen dat die ook teveel licht door laten aan de randen.

Mijn vraag is daarom ook: wie heeft goede kwaliteit rolgordijnen waarbij je echt gewoon geen hand voor ogen ziet?

Alle reacties

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12
Rolgordijn met zijgeleiding ( u profielen ). Wij hebben verduisterende plisses hangen met zijgeleiding, is helemaal donker, komt geen licht langs.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:45

dragonhaertt

@_'.'

Helemaal afdichten heeft meer te maken met de maat dan met de kwaliteit van je rolgordijn.
Met een rolgordijn is het erg lastig om de randen goed te laten afsluiten, tenzij je gebruik maakt van een koof, zijgeleiders of plank o.i.d. waar het gordijn achter valt.

[ Voor 3% gewijzigd door dragonhaertt op 31-05-2026 20:12 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-05 22:27
Galaxis schreef op zondag 31 mei 2026 @ 20:01:
Rolgordijn met zijgeleiding ( u profielen ). Wij hebben verduisterende plisses hangen met zijgeleiding, is helemaal donker, komt geen licht langs.
Hoe doen jullie dat met het raam open?

Dan komt er alsnog licht binnen toch?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12
jeppekroezen schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:20:
[...]

Hoe doen jullie dat met het raam open?

Dan komt er alsnog licht binnen toch?
Gewoon het raam open doen :P . Onze ramen gaan naar buiten open, dus dat gaat prima.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Rolluiken aan de buitenkant een optie?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
President schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:09:
Rolluiken aan de buitenkant een optie?
Ik was daar altijd skeptisch over, maar nu ik een rolluik in de slaapkamer heb wil ik nooit meer zonder :+ Écht volledig donker.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:28
(Verduisterende) overgordijnen ophangen?

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
CappieL schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:28:
(Verduisterende) overgordijnen ophangen?
Ik denk dat dit de beste optie is, het is echter persoonlijk wat je voorkeur is, heeft het raam een ventilatierooster en kan het open, je kunt het ook dubbel doen dus zowel een rolgordijn als verduisterende gordijnen te combineren.

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Was hier toevallig mee bezig. Gisteren bij de Hornbach hoekprofielen gekocht 50x50 voor de bak en 40x40 voor de zijgeleider. Die van 40x40 heb ik met een kleine slijptol 40x18 gemaakt. Ik had nog zwarte PVC tape en deze aan de binnenkant van het profiel geplakt. Rechterkant moet ik nog doen.

Was ook aan het kijken voor een elektrisch rolluik maar dat was 400 euro. Nu iets van 30 euro..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpGSp3drzRO0TjtvqCklUzGgKv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cto1YWSLoAqoJneunK2OxJsx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfxJfthtSJnctm_4QdpydIrSxDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEhVCv3yZMcksfIkLWv9ZtBj.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1