WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Laptop nu kopen of wachten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 31-05 22:41
Hi allemaal,

Ik heb al een gaming laptop waarmee ik kan gamen. Alleen mis ik soms een dun, licht en stille laptop voor casual gebruik. Webbrowsen, lezen etc. vooral op schoot of op de eettafel.

Ik wil speciaal hiervoor een aparte laptop kopen.

Ik kwam snel achter dat ik dan moet gaan voor Snapdragon X2 Elite CPU laptops, omdat deze zeer efficient zijn vergeleken met de standaard intel i7 of i5's etc.

Alleen zijn deze laptops al snel rond de 2 duizend euro. Terwijl de vorige generatie rond de 1200 was. Is het slim om af te wachten of is dit de nieuwe prijs wat genormaliseerd word?

Geld is geen probleem alleen 2k uitgeven voor een beetje webbrowsen vind ik ook overkill.

Uiteraard heb je ook goedkopere laptops met deze CPU maar dat zijn ook echt de budget modellen van plastic. Ik zoek toch de mooiere modellen denk aan: Microsoft Surface, Dell XPS of Asus Zenbook achtige luxe modellen. Wat is jullie mening van de prijzen van tegenwoordig en wat raden jullie mij aan?

Ter info ik heb al een Macbook Air m5 geproberd maar na een dag weer ingeleverd. MacOS is toch niet mijn kopje thee.

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwere Google Books maar heb ook geen zit om een heel ander OS te leren (net als de Mac). Plus deze komen pas eind dit jaar uit.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:12
Als 2k geen probleem is, ga er lekker voor. Probleem is zodra prijs gezakt is komt er nieuwe generatie uit, en heb je weer dezelfde discussie.
Is het nodig om deze nieuwste snapdragon te pakken? Nee, absoluut niet, browsen kan ook op laptop van generatie oud.

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 31-05 22:41
99ruud99 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 15:05:
Als 2k geen probleem is, ga er lekker voor. Probleem is zodra prijs gezakt is komt er nieuwe generatie uit, en heb je weer dezelfde discussie.
Is het nodig om deze nieuwste snapdragon te pakken? Nee, absoluut niet, browsen kan ook op laptop van generatie oud.
Dat klopt. Alleen is het verschil tussen de X en X2 best groot.

En laptops die normaliter 1200 euro waren opeens 2k zijn...is ook absurd. Ookal is geld geen issue.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:12
Dus waarom pak je niet gewoon de laptop van de vorige generatie van €900 die kan echt wel wat browsen

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:09
Webbrowsen en lezen? Ik zou lekker een refurbished laptop kopen van een aantal jaar oud voor een fractie van de nieuwprijs.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Josk79 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:27:
Webbrowsen en lezen? Ik zou lekker een refurbished laptop kopen van een aantal jaar oud voor een fractie van de nieuwprijs.
Maar het is blijkbaar belangrijk voor TS dat het chique en duur is, want hij heeft geld zat.

webbrowsen en lezen kun je met een 15 jaar oude laptop nog doen.

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:09
Compromis: een refurbished chique laptop van een paar jaar oud.
Pagina: 1