WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Epson ET-2650 EcoTank - papier wordt niet ingenomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fafor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik probeer een Epson ET-2650 EcoTank printer weer te laten printen. Die is niet regelmatig gebruikt maar nu neemt die A4 papier niet meer in. Hoor wel wat lawaai, zie in de papierinvoer onderin de 2 witte klauwtjes wat doen maar verder niets. Ik vermoed dat de "pickup roller" het probleem is en/of waar het papier ingezet wordt dat zichtbare grijze ribben rolletje. Heb al gezocht, op YouTube gevonden hoe je die pickup roller kan schoonmaken/vervangen MAAR kan nergens vinden HOE je bij die feitelijke pickup roller unit moet komen.Welke schroeven of iets anders eruit moeten enz.

Ik zie dat het inktkussen (waste ink pad) misschien vol (?? geen foutmeldingen) zit. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Windows 11 herkent de printer via netwerk/Wifi, scannerdeel werkt gewoon.

Kan iemand mij op het juiste spoor zetten?

Alle reacties

• Fafor
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9S-bCAlY4EHTiwrwxnxFPP62ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljNPMKmQ5D0Gf63nniKac8qU.jpg?f=fotoalbum_large

Foto genomen boven de papierhouder. Middelste is een rolletje met ribbels wat vermoedelijk het papier naar beneden duwt maar dat doet niets meer. De twee witte dingen naar achter (beneden op de foto) bij een print opdracht. De feitelijke pickup roller unit is niet te zien, ook niet als het scannerdeel opgeklapt wordt.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:17
  1. Zit er niet toevallig een A4 vel papier vast in de printer?
  2. Zit het papier goed in de papierlade?
  3. Zitten alle cartridges er goed in?
  4. Worden de cartridges wel herkent door de printer?
  5. Zijn alle drivers goed geïnstalleerd?
  6. Heb je de WIFI code goed ingevoerd?
Dit zijn zo een paar vragen die bij mij opkomen en wie weet heb je er iets aan.

• Fafor
  • Niet online
  1. Nergens papier o.i.d. zichtbaar
  2. Papier goed in de houder. Deze heeft geen lade maar verticaal vak aan achterzijde
  3. Alle cartridges oke. Gek genoeg heeft het soms een blad kunnen printen
  4. Cartridges worden netjes herkend
  5. Standaard Win 11 herkend deze printer
  6. Wifi werkt
Gaat mij met name HOE je bij die pick-up roller eenheid komt. Moet uiteraard kunnen maar HOE?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
Zit er voldoende papier in? Soms kan meer papier in de lade ook verschil maken.

• Fafor
  • Niet online
Al met diverse hoeveelheden geprobeert. Steeds negatief resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Fafor op 31-05-2026 22:28 ]

• Fafor
  • Niet online
Dank, ga dit eens bestuderen. Moet toch niet al te moeilijk zijn.

• Fafor
  • Niet online
Het probleem gevonden! Achteraf simpel: de uitschuifbare papierhouder aan de achterzijde stond rechtop maar moest een beetje achterover hangen. Waarschijnlijk uit de kunststof geleider geschoten. Goed gezet en bingo, papier inname werkt.
Pagina: 1