Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Wat betreft de cpu/gpu intensieve spellen voornamelijk Total War, POE, Monster Hunter en 4X spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit nu op de €1.800. Ik overweeg om de 5070ti te nemen en dan zou €2.100 wel echt het max voor me zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem m'n behuizing en wat oude SATA SSDs van m'n oude systeem mee om media op te slaan en minder intensieve games etc. Oude case fans en bekabeling zijn ook gewoon gemakkelijk te hergebruiken... toch?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, cpu+koeler, gpu, voeding, m.2 ssd, en RAM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil alles comfortabel op High settings of beter met >60fps kunnen spelen. Alle componenten moet in m'n huidige behuizing kunnen passen. Zie de pcpartpicker link voor m'n behuizing.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Hier is de lijst in PCpartpicker, met m'n case er bij: https://nl.pcpartpicker.com/list/QtCXyF
Zouden jullie me kunnen helpen met de volgende vragen?:
1. Heeft een m.2 ssd nog aparte koeling nodig in deze setup? De ssd die ik heb gekozen zegt 'geen heatsink' te hebben, maar is dat wel nodig?
2. Hebben jullie nog argumenten voor of tegen het upgraden naar een 5070ti? Ik heb 2x 1440p 144hz monitors en daar heb ik niet altijd optimaal van kunnen genieten met m'n huidige RTX2070 tijdens de wat complexere games. Ik zou graag zeker willen zijn dat alles smooth runt op 1440p met hoge framerate... zonder daar onnodig veel geld tegenaan te moeten gooien natuurlijk.
3. Zijn er nog obvious alternatieven van een ander merk voor de onderdelen die ik heb gekozen die beter presteren voor hetzelfde of minder geld?
Bij voorbaat dank!
Gamen. Wat betreft de cpu/gpu intensieve spellen voornamelijk Total War, POE, Monster Hunter en 4X spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit nu op de €1.800. Ik overweeg om de 5070ti te nemen en dan zou €2.100 wel echt het max voor me zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem m'n behuizing en wat oude SATA SSDs van m'n oude systeem mee om media op te slaan en minder intensieve games etc. Oude case fans en bekabeling zijn ook gewoon gemakkelijk te hergebruiken... toch?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, cpu+koeler, gpu, voeding, m.2 ssd, en RAM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil alles comfortabel op High settings of beter met >60fps kunnen spelen. Alle componenten moet in m'n huidige behuizing kunnen passen. Zie de pcpartpicker link voor m'n behuizing.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 394,90 | € 394,90 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 5070 12GB GDDR7 OC Edition | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Big Shuriken 4 | € 26,91 | € 26,91 |
| 1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C30K | € 397,11 | € 397,11 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 650W | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 139,90 | € 139,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.780,77 | ||
Zouden jullie me kunnen helpen met de volgende vragen?:
1. Heeft een m.2 ssd nog aparte koeling nodig in deze setup? De ssd die ik heb gekozen zegt 'geen heatsink' te hebben, maar is dat wel nodig?
2. Hebben jullie nog argumenten voor of tegen het upgraden naar een 5070ti? Ik heb 2x 1440p 144hz monitors en daar heb ik niet altijd optimaal van kunnen genieten met m'n huidige RTX2070 tijdens de wat complexere games. Ik zou graag zeker willen zijn dat alles smooth runt op 1440p met hoge framerate... zonder daar onnodig veel geld tegenaan te moeten gooien natuurlijk.
3. Zijn er nog obvious alternatieven van een ander merk voor de onderdelen die ik heb gekozen die beter presteren voor hetzelfde of minder geld?
Bij voorbaat dank!