Toon posts:

MSExchange Information store

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,
Ik val maar direct met de deur in huis. We gebruiken MS Exchange 5.5.MS Outlook (2000, 97)
Gebruikers binnen ons bedrijf krijgen vaak de melding 'Client bewerking mislukt' tijdens het openen, verwijderen, markeren als... enz van bestaande e-mails. Bij nieuwe e-mails zijn er weinig problemen. Als de gebruiker op een andere pc inlogt blijft het probleem zich voor doen. Het betreft een aantal gebruikers.
Ik heb de inconsitentie check van de Information Store gedaan maar geen fouten gevonden.
Weet iemand raad.....

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

pistole

Frutter

hoe groot is je (private) information store? Hoe lang gebruik je hem al? Heb je al eens een offline defrag gedaan?

Heb je hetzelfde probleem ook bij public folders?

Ik frut, dus ik epibreer

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welk servicepack niveau op je server?
welke servicepack niveau op je exchange configuratie?

niet geheel onbelangrijk

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 09:37 schreef zwelgje2 het volgende:
welk servicepack niveau op je server?
welke servicepack niveau op je exchange configuratie?

niet geheel onbelangrijk
Mijn xqs, Service pack 3 voor Exchange en SP 6 voor NT 4.0.
Tevens wil ik vermelden dat ik het backup systeem gebruik van NT 4.0 omdat de Powervault van Dell niet ondersteund word Veritas Backup Exec. Dus ik de mail boxen niet apart terug zetten

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 09:36 schreef pistole het volgende:
hoe groot is je (private) information store? Hoe lang gebruik je hem al? Heb je al eens een offline defrag gedaan?

Heb je hetzelfde probleem ook bij public folders?
Ik heb het effe gechecked ong. 900 MB, wat bedoel je met een offline defrag?HD of de DBase

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat eventueel een oplossing kan zijn is :

* Met Exmerge (MS BO Tool) een export maken van alle mailboxen
* Exchange Offline brengen
* De Informationstore verplaatsen of Backuppen en verwijderen
* Exchange Online brengen (Exchange maakt een nieuwe IS aan)
* Met Exmerge de mailboxen weer importeren

En je hebt weer een frisse IS

Succes :*

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• pistole

pistole

Frutter

Op vrijdag 21 september 2001 09:46 schreef snapnie het volgende:

[..]

Ik heb het effe gechecked ong. 900 MB, wat bedoel je met een offline defrag?HD of de DBase
Ik bedoelde een offline defrag van exchangeIS. Dus netzoals een consistancy check met eseutils.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor de tips, geef me effe de tijd om ze te proberen. Ik laat het wel weten of het gelukt is.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 09:46 schreef snapnie het volgende:

[..]

900 MB? tjeetje , ik droom van 900 MB, hier is deze op dit moment 17,9 GB - althans op mijn 2e mailserver.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• pistole

pistole

Frutter

900 MB valt idd nog wel mee.... maar ik heb laatst een store van 3.5GB gedefragmenteerd.... en er bleef maar 700MB over :)

Snapnie: let even op bij een defrag dat je wel genoeg vrije ruimte op je schijf hebt.

Ik frut, dus ik epibreer

• Zwelgje
tkan natuurlijk ook een performance probleem zijn met je server, te veel client, of dat ie het gewoon te druk heeft met het afhandelen van de vele request,

bekijk anders met perfmon de load op je server, (met de standaard counters in je startmenu)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Op vrijdag 21 september 2001 09:20 schreef snapnie het volgende:
Hallo beste tweakers,
Ik val maar direct met de deur in huis. We gebruiken MS Exchange 5.5.MS Outlook (2000, 97)
Gebruikers binnen ons bedrijf krijgen vaak de melding 'Client bewerking mislukt' tijdens het openen, verwijderen, markeren als... enz van bestaande e-mails. Bij nieuwe e-mails zijn er weinig problemen. Als de gebruiker op een andere pc inlogt blijft het probleem zich voor doen. Het betreft een aantal gebruikers.
Ik heb de inconsitentie check van de Information Store gedaan maar geen fouten gevonden.
Weet iemand raad.....
Dit klinkt mij meer als een probleem met de verbinding tussen client en server in de oren..

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips, ik ga ze van het weekend proberen. Ik nu de server niet offline zetten.(exchange services dan)
Vrijdag is de drukste dag bij ons.....Maar jullie raad zal niet voor niets zijn geweest...

Snapnie (misschien snaptoch)....

• Zwelgje
als je maar een goed werkende backup hebt!! (en getest!!!)

want als na zon offline backup je info store niet meer werkt, ben je goed de lul...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist effe een andere gebruiker aan gemaakt voor diegene die problemen hadden en de oude gerenamed naar xxxxx oud. Als ik deze nu wil weggooien dan krijg ik de melding:
Internal processing error occured........
Microsoft Exchange Information Store
ID no: c1040af4

????????????

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 19:33

McMiGHtY

- burp -

Technet !!

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Zwelgje
mischien een consistancy check in je DS doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles geprobeert maar ik krijg toch elke keer die interne error....
Ik heb nu alle Outlook clients geconfigureerd dat de mail word bezorgt in de lokale map, zodat de mail word opgeslagen in Outlook.pst, en dan kan de mail server opnieuw installeren, zonder dat de mail verloren gaat. Ik zie geen andere oplossing.....:'(

Verwijderd

Wij hebben precies hetzelfde op het netwerk bij ons in de gemeente. Zijn een paar oplossingen voor.
Wij draaien ook exchange 5.5 op diverse 9x clients, en 2000 clients. totaal ongeveer 1800 workstations.

In veel gevallen hebben de users vele honderden bestanden in de verzonden items en/of inbox staan. Als je deze delete of archiveert werkt het in de meeste gevallen direct weer.

Wat je ook kunt doen is de RICHED32.dll vervangen door een originele van je office cdrom.

De derde oplossing is dat je 5 bestanden moet verwijderen. Ik zal overmorgen even bij ons in de db kijken welke bestanden dat zijn.

BTW, een installatie van Office2000 op dezelfde client lost ook alles op.
Wij krijgen regelmatig client bewerking mislukt, en dit lost het altijd op...
Pagina: 1