Is het een structurele scheur of slechts een oppervlakscheur

Pagina: 1
Acties:
  • 1.222 views

Vraag

• vanvassen
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 18:44
Mijn vraag

de binnenmuur van de woonkamer van een huis uit 1995 in de buurt van Nijmegen. De muur is een dragende muur. Ik zie scheuren in het stucwerk, maar ik weet niet zeker of het structurele scheuren zijn of alleen in het stucwerk.De bouwinspecteur zegt dat er niets aan de hand is, maar hij heeft zijn werk ook niet goed gedaan omdat hij haast had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQxGyyPmpB-QlknWTCJHNrsc4tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PiUmgv4D2xbNXlSaeKOwGFX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgzPOfr_0Epz1xysgUL65XlA3Y0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlOPLENaYwWSuZrfAF1YVr2z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wHfTfIITdyQzye-fdv5Xu_IeaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdpiRxJx2GunYpjsZVxKaAY2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhiZCbab3j4r0fVYcjk2QFVEpZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NRV6zYC1gPb5KX54elwssAg.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:04
Ik weet niet hoeveel scheuren jij ziet, maar ik zie er één.
Als die muur vlak na de bouw gestuckt is, en de scheur slechts een keer (lelijk) is opgevuld dan grote kans dat het hier bij blijft.
Wanneer is de scheur bijgewerkt. Als dat 20 jaar geleden is, zou ik me niet zo snel zorgen maken.

Heb ook een zetscheur die er al 20 jaar zit, en daar gebeurt helemaal niets mee.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:21
Er is helemaal niets aan de hand. De scheuren zijn mogelijk net na de bouw ontstaan en hersteld. Dat had misschien iets beter gekund maar met jouw wandafwerking blijf je elke reparatie zien.

Er zitten nu geen scheuren en afhankelijk van wanneer de reparatie is uitgevoerd, komen ze ook niet zo snel meer terug.

Relax, breath in, breath out en door met je leven!

Snap sowieso niet waarom je een professional in twijfel trekt...

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
S.J.Onnie schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:58:
Er is helemaal niets aan de hand. De scheuren zijn mogelijk net na de bouw ontstaan en hersteld. Dat had misschien iets beter gekund maar met jouw wandafwerking blijf je elke reparatie zien.

Er zitten nu geen scheuren en afhankelijk van wanneer de reparatie is uitgevoerd, komen ze ook niet zo snel meer terug.

Relax, breath in, breath out en door met je leven!

Snap sowieso niet waarom je een professional in twijfel trekt...
vertrouwen is goed, controle is beter

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nou, als dit problematisch is kan ik wel een sloopvergunning aanvragen :+ Dit is een haarscheurtje door zetting. Zie de scheurenwijzer.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• S.J.Onnie
No Hands schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:44:
[...]

vertrouwen is goed, controle is beter
En dat doe je dan op een forum voor computer voor computertechies? _O-

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24
Ik zie geen scheur.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55
S.J.Onnie schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:58:

Jawel, als je inzoomt op bv het eerste plaatje dan kan je de (haar)scheur zien.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• S.J.Onnie
JukeboxBill schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 16:15:
[...]

Jawel, als je inzoomt op bv het eerste plaatje dan kan je de (haar)scheur zien.
Haarscheur! Heremetijd! Bel de brandweer en de Omgevingsdienst! Pak al je dierbare spullen en ga buiten slapen! Kom op, Tweakers! Doe eens relaxed en zaai geen paniek.

Signing out. Dit gaat nergens over.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
S.J.Onnie schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:23:
[...]

En dat doe je dan op een forum voor computer voor computertechies? _O-
dat is dit allang niet meer, het is voor elk wat wils hier.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55
S.J.Onnie schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 16:26:
[...]

Haarscheur! Heremetijd! Bel de brandweer en de Omgevingsdienst! Pak al je dierbare spullen en ga buiten slapen! Kom op, Tweakers! Doe eens relaxed en zaai geen paniek.

Ik beweer niet dat het ernstig is, maar jij ziet geen scheur terwijl die er wel zit.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
S.J.Onnie schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 16:26:
[...]

Rustig aan, het is nu eenmaal zo dat mensen tegenwoordig moeilijker zelf kunnen nadenken en sneller iets online vragen. Waar ze voorheen op viva.nl of dat paardenforum gingen komen ze nu hier.

• S.J.Onnie
Wolly schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:26:
[...]

Rustig aan, het is nu eenmaal zo dat mensen tegenwoordig moeilijker zelf kunnen nadenken en sneller iets online vragen. Waar ze voorheen op viva.nl of dat paardenforum gingen komen ze nu hier.
I am as cool as a cucumber 😁 Soms moet je alleen relativeren en dat gebeurt hier niet zo vaak.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

franssie

Save the albatross

Bokt /3 <3

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit gaat inderdaad nergens over, maat ga aub niet voor de lol verder off-topic. Ik doe hem op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.