Toon posts:

[ASP] Ontw. omgeving wel cookie, test omg. niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asp-toepassing (pollsysteem intranet) ontwikkeld die per keer bekijkt of een gebruiker de toepassing al gebruikt heeft. Dit wordt gedaan door te kijken of er een bepaald cookie (o.a. geconstrueerd uit recordID van lopende poll) aanwezig is op de client.

Nou werkt alles perfect in de ontwikkelomgeving echter wanneer ik de toepassing draai op een productieconforme testomgeving wordt het cookie niet weggeschreven naar de client.

Test- en ontwikkel omgeving zijn beide W2K machines, echter de ontwikkel is een werkstation en de ander een server.

Ik zie het even niet... :?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Zelfde client? Anders staat cookies misschien uit daar?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 10:31 schreef Gert het volgende:
Zelfde client? Anders staat cookies misschien uit daar?
Yep, ik test het zelf.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Toevallig het cookie-domain of -path gedefinieerd (of juist niet) voor de ontwikkelomgeving? Zodat deze niet uitgelezen kunnen worden in de testomgeving.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Hier de code die het koekje naar de client schrijft
code:
1
2
3
4
'// A cookie is written to the client to make sure there can be voted only once.//
Response.Cookies("poll" & PollID & "voted")("PollID") = PollID
Response.Cookies("poll" & PollID & "voted")("VotedOn") = Date
Response.Cookies("poll" & PollID & "voted").Expires = Request.Form("PollEndDate")

Doe ik iets fout/onvolledig?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:02

pistole

Frutter

Zet in IE even aan dattie erom vraagt of je een cookie wilt accepteren, dan kan je exact zien wat er gebeurt. (of heb je dat al gedaan?)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 11:09 schreef pistole het volgende:
Zet in IE even aan dattie erom vraagt of je een cookie wilt accepteren, dan kan je exact zien wat er gebeurt. (of heb je dat al gedaan?)
Ik meen me te herinneren dat je dat via Tools -> Internet Options -> Advanced kan doen, maar daar heb ik geen cookie instellingen staan. Wellicht is dat er uit gehaald door de IT-afdeling.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:02

pistole

Frutter

Op vrijdag 21 september 2001 11:15 schreef I-eye het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat je dat via Tools -> Internet Options -> Advanced kan doen, maar daar heb ik geen cookie instellingen staan. Wellicht is dat er uit gehaald door de IT-afdeling.
Heuh... misschien heeft de IT afdeling dan nog wel meer gedaan. Zoals security zones aangepast etc. Dat zou ook kunnen verklaren waarom het niet werkt op die nieuwe server

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 11:19 schreef pistole het volgende:
[..]
Heuh... misschien heeft de IT afdeling dan nog wel meer gedaan. Zoals security zones aangepast etc. Dat zou ook kunnen verklaren waarom het niet werkt op die nieuwe server
Ik was vrijdag al weer klaar met werken, vandaar nu pas het antwoord.

Ik heb net even alle security settings van de browser doorlopen (daar kom je ook de cookie-settings tegen en niet bij advanced ed... ;) ), alles staat open wat betreft de cookies. Alleen bij "restricted sites" staan de cookies uit en de server waar het op draait is geen restricted site.

Als je aangeeft dat er een bevestiging gegeven moet worden alvorens een cookie weggeschreven wordt, gebeurt er niets. Het cookie wordt helemaal niet weggeschreven.

Kunnen het misschien instellingen op de server zijn?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 24 september 2001 06:47 schreef I-eye het volgende:
Kunnen het misschien instellingen op de server zijn?
Ik betwijfel het. Het is of een fout in je code of een fout gebruik van je code/site.

Pak anders mozilla/IE6 dan kan je wat beter zien wat er allemaal aan cookies verschijnt.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Is het misschien zo dat er ook clientside javascript cookies worden gezet, asp schrijft het namelijk op een iets andere manier weg als javascript zodat deze 2 normaal niet samen gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 08:36 schreef raptorix het volgende:
Is het misschien zo dat er ook clientside javascript cookies worden gezet, asp schrijft het namelijk op een iets andere manier weg als javascript zodat deze 2 normaal niet samen gaan.
De code die ik gebruik is alleen ASP. Code staat een aantal post's hierboven.
Op maandag 24 september 2001 08:24 schreef ACM het volgende:
Pak anders mozilla/IE6 dan kan je wat beter zien wat er allemaal aan cookies verschijnt.
Ik gebruik IE 5.5 en heb helaas geen rechten om 6 te installeren, :'( .

Nog even in de cookie-dir op mijn pc gekeken en de naam van de cookie is: usercode@localhost[1].txt met als inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
poll1voted
VotedOn=24%2F09%2F2001&PollID=1
localhost/
0
3917590528
29445407
2653406672
29443268
*

Wellicht dat ik meer parameters moet opgeven bij het wegschrijven van het cookie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden, even een leermoment:
code:
1
2
3
4
'// A cookie is written to the client to make sure there can be voted only once.//
Response.Cookies("poll" & PollID & "voted")("PollID") = PollID
Response.Cookies("poll" & PollID & "voted")("VotedOn") = Date
Response.Cookies("poll" & PollID & "voted").Expires = CDate(Request.Form("PollEndDate"))

En waar zorgt CDate voor:
The CDate function converts any valid date and time expression to the variant of subtype Date.
thnx 4 thinking! ;)
Pagina: 1