WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Fout in sortering reacties frontpage

Pagina: 1
Acties:

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 20:00
Ik spotte vandaag een fout in de sortering van reacties op de frontpage bij het artikel nieuws: Blue Origin-raket ontploft en gooit NASA's maanplannen in de war.

De reactie van jpsch heeft hier 8 keer een +1. Mijn reactie staat 14 plekken lager maar heeft naast óók 8 keer een +1, tweemaal een +2. Logisch gezien zou deze met de "Kwaliteit - beste threads eerst" sortering dus hoger uit moeten komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6LJg_Reflu01nGh9GyZBN_7isM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JsYlA4cu9nGTNMNhraalZEdv.png?f=fotoalbum_large

Er zijn twee antwoorden op de reactie van jpsch met beide twee +1 mods. Onder mijn bericht staan 6 reacties, waarvan (toevallig) vier met twee keer een +1, één zonder moderaties en de laatste met 7 keer een -1 en 6 keer een +1 (opzich al bijzonder is).

Dit is overigens geen "ik wil bovenaan staan" flame ofzo, maar het viel me toevallig op dat één van de meest inhoudelijke reacties een (heel) stuk lager stond dan een reactie met een open vraag terwijl de modscore je iets anders laat denken (de reactie van jpsch zou wellicht hoger kunnen staan, maar de meeste tussenliggende reacties zijn gemiddeld negatief beoordeeld) dus misschien dat er nog een keer naar het sorteringsalgoritme gekeken kan worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Skit3000 op 29-05-2026 15:36 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:07

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De sortering werkt niet zoals je hier lijkt te verwachten. Allereerst wordt er gesorteerd op de nominale reactiescore: de netto afgeronde score die je bij elke reactie ziet. Vervolgens worden ook de onderliggende reacties meegewogen.

Zie ook .plan: Development-round-up - Iteratie #62

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.