Renault twingo stottert en houdt in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NewYorkWays
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:43
Goedemiddag! Ben al enige tijd opzoek naar de oplossing voor een Renault twingo 1.2 uit 2011, D4F E7, auto heeft ong 82k gereden.

in het begin van aanschaf heeft de auto last gehad van afslaan bij het stoplicht en slecht stationair draaien, toen is geloof ik de knokkenassensor vervangen en dat probleem was toen opgelost. Echter volgt er nu onderstaand probleem;

Probleem is dat bij het wegrijden in zijn 1 alles prima gaat, maar zodra je vaart gaat maken hapert en stottert de auto gewoon enorm.

Auto is toen naar zeeuw en zeeuw gegaan daar bleek dat de nokkenas tandwiel versteller (8200622300/VCRE-002) defect was (zou niet goed meer vol lopen met olie?). Wat bleek dit onderdeel was door renault zelf op dat moment niet te bestellen (ook niet 2e hands).

Garage had het toen opgegeven tot ik zelf de nokkenasversteller heb kunnen bestellen, welliswaar gebruikt maar goed onderdeel was afkomstig van een twingo die 68137km had gelopen.

Zeeuw en zeeuw heeft die toen kosteloos geinstalleerd, en het is toen wel even goed gegaan maar vrijwel enig moment later begon het geneuzel weer.

Zojuist de auto uitgelezen met zo'n bt dongeltje:

P0325 \[0x0325\]

Knock sensor (KS) 1, bank 1 - circuit malfunction

Status: Pending fault present during this driving cycle, Test has not been completed, Validated fault present at time of request

P0010 \[0x0010\]

Camshaft position (CMP) actuator, intake/left/front, bank 1 - circuit malfunction

Status: Pending fault present, Pending fault present during this driving cycle, Test has not been completed, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle.

Heb bovenstaande codes al eerder gewist en ze zijn nu weer teruggekomen. Ik ben geen monteur maar wil best wat sleutelen en niet bang om iets te vervangen alleen moet ik wel weten wat! Renault heeft de auto soortvan opgegeven omdat dat ene onderdeel absoluut niet meer te bestellen is helaas.. dan maar zelf proberen.

Hier nog wat foto's van het motorblok ter info?

Alle reacties

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[articleName] => Regelelement, excentrische as, (variabele slag)
[articleNo] => VCRE-002
[articleState] => 9
[articleStateName] => Bij de fabrikant niet meer leverbaar
[brandName] => AISIN

Geen alternatieven aftermarket, alleen AISIN maakt die dingen en dat doen ze niet meer :(

Alibaba heeft 'm nog, maar of je dat wilt...

• NewYorkWays
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:43
Ja die heb ik toen des tijds ook gezien! Alleen lijkt het me sterk dat weer dat onderdeel defect is denk je ook niet? Zeeuw en zeeuw gaf al aan dat dat onderdeel bijna nooit stukgaat en dan zou dus een nieuw(gebruikte) nu ook weer defect zijn?

Ik weet niet of dat die foutcodes weer op dat onderdeel duiden.