Laptop start niet goed op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Feathers
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 31-05 18:01
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn laptop rond de 4/5 dagen wil hij niet opstarten. De power knop, ventilatoren en toetsenbord verlichting gaan wel aan. Na een half uur tot uur gaat hij wel aan en doet de laptop wel normaal.

Is hier wat aan te doen? Al wel eerder een schone installatie Windows gedaan en dat hiep wel voor een aantal weken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo - LOQ 15 - 15,6" FHD non-touch - AMD Ryzen 7 8845HS - 16GB/1TB - RTX4060 8GB - W11H - US-INTL QWERTY

Alle reacties

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22

sus

is druk :+

Even de laatste UEFI-updates installeren via de website https://support.lenovo.com. Kan lekker automatisch met hun tool - werkt prima. Grote kans dat daarmee je probleem opgelost is

• Feathers
Hoi ik heb alle drivers en updates geinstaleerd op die site maar hij doet nog steeds moeilijk met opstarten. Wat kan ik nog verder doen?

• Feathers
sus schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:32:
Even de laatste UEFI-updates installeren via de website https://support.lenovo.com. Kan lekker automatisch met hun tool - werkt prima. Grote kans dat daarmee je probleem opgelost is
Hoi ik heb alle drivers en updates geinstaleerd op die site maar hij doet nog steeds moeilijk met opstarten. Wat kan ik nog verder doen?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:33
Feathers schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:09:
Hoi ik heb alle drivers en updates geïnstalleerd die site maar hij doet nog steeds moeilijk met opstarten. Wat kan ik nog verder doen?
Probeer eens om de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten?
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

Dit kan soms de meest vreemde problemen verhelpen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Feathers schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:09:
Hoi ik heb alle drivers en updates geinstaleerd op die site
Kun je misschien wat uitgebreider en duidelijker zijn, lijstje van exacte drivers/updates incl versienummers die je geinstalleerd hebt?

De tip die je kreeg was om de UEFI te updaten, mogelijk heb je die gemist hebt. Het is in ieder geval lastig voor ons om je gericht te helpen omdat je ons zo weinig geeft om mee te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 01-06-2026 11:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1